Ar nuo bulvių auga svoris? Atsako visuomenės sveikatos specialistė.

Teksto dydis:

Ar nuo bulvių auga svoris? Atsako visuomenės sveikatos specialistė.

2012 birž. 30 15:52

Pataria visuomenės sveikatos specialistė Vaida Skurdenytė

Klausimas

Ar nuo bulvių auga svoris?

Atsakymas

Labai populiaru manyti, kad bulvės nesuderinamos su liekna figūra, o tuo labiau su svorio metimu. Tačiau toks požiūris nėra teisingas, nes bulvės yra nekaloringas ir labai naudingas maisto produktas. 

100g virtų bulvių turi tik apie 80 kcal, šiek tiek baltymų ir beveik visai neturi riebalų. Be to, jose gausu vitamino C, kalio ir kitų mineralų. Bulvės – nebrangus, sotus ir maistingas produktas, kurio nereikėtų atsisakyti, net ir laikantis dietos. Reikėtų tik atkreipti dėmesį į bulvių paruošimą. Geriausia rinktis virtas bulves. Taip paruoštos jos turi mažiausiai kalorijų, o visas naudingas medžiagas galima išsaugoti bulvių nuovirą supilant į sriubą ar troškinį. Keptose ir gruzdintose bulvėse, bulvių trakučiuose ar bulvių košėje riebalų ir kalorijų yra žymiai daugiau, todėl šiuos produktus reikėtų vartoti saikingai. 

Neretai siūloma atsisakyti bulvių, nes tai krakmolingas produktas. Tačiau pagal sveikos mitybos piramidę ir rekomendacijas, būtent angliavandeniai turėtų sudaryti mitybos pagrindą. Bulvių maistinę vertę galima dar labiau padidinti jas ruošiant su lupenomis, kuriose gausu ląstelienos ir kitų medžiagų. 

Paskutiniu metu populiaru kalbėti apie maisto produktų derinimą, apie tai, jog negalima valgyti bulvių su mėsa. Iš tiesų sveiko žmogaus organizmas yra fiziologiškai pritaikytas virškinti baltymus, riebalus ir angliavandenius vienu metu. Todėl žmonės, kurie nejaučia jokių nemalonių požymių, gali drąsiai valgyti bulves su mėsos, žuvies ar paukštienos patiekalais. O tie, kuriems produktų maišymas sukelia sunkumą, pilvo pūtimą ir kitus nemalonius pojūčius, bulves gali valgyti vienas, pagardindami mažu gabalėliu sviesto ar kartu su daržovių salotomis. Nors dažnai teigiama, kad bulvių ar kito garnyro atsisakymas padeda numesti svorio, tačiau toks efektas pasireiškia dėl mažesnio suvartojamo maisto kiekio, pradėjus derinti produktus. Nereikalingus kilogramus numesti įmanoma ir valgant bulves, tačiau tiesiog sumažinus maisto porcijas. 

Bulves galima keisti įvairiais produktais, gausiais angliavandenių: rupių grūdų duona, ryžiais, grikiais ir kitomis grūdinėmis kultūromis. Tačiau vertėtų nepamiršti, kad mūsų kultūroje bulvės jau kelis šimtus metų yra neatsiejama mitybos dalis, suteikianti energijos ir aprūpinanti naudingomis medžiagomis bei puikiai tinkanti daugelio žmonių organizmui.

Visuomenės sveikatos specialistė Vaida Skurdenytė

Komentuoti

Skaitytojų komentarai (1)

Silvija 2013 saus. 7 14:51

turiu antsvorio kaip reiktu man jo atsikratyt?