Kaip teisingai pasirinkti dietą?

Teksto dydis:

Kaip teisingai pasirinkti dietą?

2011 birž. 7 00:00

Rinkdamiesi dietą, neskubėkite, nes pirmas neapgalvotas žingsnis ateityje gali tapti nusivylimų, stresų ar net sveikatos problemų prielaida. Mažinančių svorį dietų apstu. Tai ir gerai, ir blogai. Gerai – todėl, kad jei neskubėsite, visada galite rasti sau tinkantį variantą. Blogai – todėl, kad žmonės nesusimąstę, tiesiog „dėl kompanijos”, pradeda laikytis naujos dietos ir nesulaukia trokštamo rezultato. 
 
Situacijos, dėl kurių dietos laikytis nereiktų:
• Jei yra sveikatos problemų. Dauguma svorį mažinančių dietų – rimtas apkrovimas organizmui, o tai gali paaštrinti chroniškas ligas.
• Kai įvairių dietų laikomasi labai dažnai. Kaip rodo praktika, kiekviena nauja dieta būna mažiau efektyvi nei buvusi prieš tai.
 
Rinkdamiesi dietą vadovaukitės taisyklėmis:
  • Reikia iš anksto apsispręsti, kiek kilogramų turite numesti.
  • Nusistatyti datą iki kurios reikia pagražinti figūrą.
  • Atsižvelgdami į tai, paskaičiuokite kiek laiko reikės dietos laikytis. Nepakenkiant organizmui per savaitę rekomenduojama numesti 1 – 2 kilogramus (per mėnesį atitinkamai – 4 – 8). Šių skaičių viršyti nereikėtų, nes organizmui bus per sunku.
  • Geriausia, kad dieta truktų 1 mėnesį. Nepradėkite laikytis tokios dietos, kai žadama, kad tokio pat svorio neteksite per 5 – 7 dienas. Skuba čia nereikalinga.
  • Būtina apgalvoti ir susiplanuoti, ką darysite, kai nustosite laikytis dietos. Jei vėl pradėsite gyventi įprastu rėžimu (taip, kaip gyvenote anksčiau), savaime aišku, kad laikui bėgant numestas svoris grįš.
  • Dėl to, kad išsaugotumėte figūrą ir po dietos, stenkitės atsikratyti neigiamų mitybos ir gyvenimo įpročių. Prieš pradėdami laikytis dietos, sudarykite tokių savo trūkumų sąrašą.
Tiems, kas turi nuo 1 iki 3 kilogramų antsvorio, geriausia yra rinktis 7 – 14 dienų dietą. Dabar tikrai nesunku rasti dietą, kuri žada tokį rezultatą per savaitę, bet ir šiuo atveju neskubėkite. Dviejų savaičių dietą organizmas priims lengviau, nes turėsite galimybę rinktis iš daugiau ir įvairesnių produktų, o ateityje jums bus lengviau kontroliuoti savo svorį.
 
Laikantis tokių dietų reiktų mažiau vartoti riebalų ir baltymų. Ląstelieną ir angliavandenius valgyti galima į valias. Nebijokite palepinti organizmo daržovėmis ir vaisiais – toks maistas garantuos jūsų darbingumą, nesutriks žarnyno veikla, kas dažnai pasitaiko laikantis dietų. 
 
Jei jums trukdo gyventi 3 – 10 papildomų kilogramų, būtina 2 savaičių – 1 mėnesio dieta. Šiuo atveju geresnei žarnyno veiklai yra tiesiog būtina ląsteliena (morkos, kopūstai, burokėliai) ir energijos šaltinis – angliavandeniai (vaisiai, košės, medus). Nežiūrint į tai, kad organizme yra riebalų perteklius, maisto racione turi būti riebalų, bet tik augalinės kilmės (saulėgrąžų, alyvuogių aliejai, saulėgrąžos, riešutai).
Saulėgrąžos ir riešutai – puikus baltymų šaltinis, nes mūsų organizmas sunkiai pakelia baltymų badą. Jei esate pratę valgyti daug mėsos, du kartus per savaitę galite pasigaminti mėsos patiekalą. Jį reiktų ruošti garuose (virti) arba kepti grilyje ir valgyti su kopūstų salotomis. Venkite pusfabrikačių ir produktų, kurių ilgas galiojimo laikas.
 
Jei reikia atsikratyti daugiau kaip 10 viršsvorio kilogramų – dietą rinkitės pagal tas pačias, prieš tai paminėtas taisykles. Tik praėjus mėnesiui, kaip laikotės dietos, reikia padaryti 7 dienų pertrauką, o po to vėl laikytis dietos. Tada organizmas nepatirs tokio didelio šoko, ir jūs lieknėsite lengviau.
 
Laikydamiesi bet kurios dietos stenkitės didžiąją maisto dalį suvalgyti per pirmąją dienos pusę (pusryčiai, pietūs). Jei teisingai pusryčiaujate, suaktyvėja medžiagų apykaita ir greičiau krenta svoris. Būtų dar efektyviau, jei nors kiek padidintumėte fizinius krūvius. Pats teisingiausias variantas – kad kiekvienas žmogus pats sau susidarytų individualią dietą ir stebėtų, kaip ją vykdo.

 

Komentuoti

Skaitytojų komentarai (76)

Pharma273 2015 geg. 29 19:50

Very nice site! cheap goods http://oieypxa2.com/oryaxsr/4.html

Pharmg523 2015 geg. 29 19:49

Very nice site! [url=http://oieypxa2.com/oryaxsr/2.html]cheap goods[/url]

Pharmc207 2015 geg. 29 19:48

Very nice site! <a href="http://oieypxa2.com/oryaxsr/1.html">cheap goods</a>