Lieknėkite saugiai ir veiksmingai

Teksto dydis:

Lieknėkite saugiai ir veiksmingai

2012 bal. 25 06:33

Ko tik nedaro moterys, norėdamos susikurti tobulą kūną. Dietų maniakės riboja maistą, vartoja vienos rūšies produktus, geria vidurius laisvinamuosius vaistus ir šlapimo išsiskyrimą skatinančius medikamentus. Po tokių drastiškų eksperimentų svoris ne tik grįžta, bet ir padidėja. Dar prasčiau: dėl nesubalansuotos mitybos bei mechaninio vitaminų bei mineralų praradimo, sutrinka ne tik virškinamojo trakto, širdies, inkstų veikla, bet ir pakrinka nervai.

Dietų pavojai

Kodėl po trumpalaikių ar nesubalansuotų dietų ne tik grįžta buvęs svoris, bet jis dar ir padidėja?
Gaudamas mažiau maisto ir tuo pačiu mažiau energijos, organizmas patiria šoką. Tai savotiškas perspėjimas apie gresiantį badavimą. Organizmas į savo matricą užrašo: „saugok, ką gavai, nes vėliau gali negauti“. Per pirmąsias dietos dienas dėl mažesnio maisto kiekio ir kalorijų, svoris, aišku krenta. Tačiau vos pabaigus dietą ir pradėjus maitintis įprastai, kiekvieną kaloriją kūnas tarsi prirakina, it ruoštų galimam badavimo epizodui. Todėl labai greitai sugrįžta ne tik prarastas svoris, bet prisideda ir naujo.
Vienos rūšies maistas savyje neturi visų reikalingų vitaminų, mineralų amino rūgščių. Todėl pabaigus vienos rūšies maisto dietą, organizmas reikalauja kompensuoti trūkstamą reikalingų medžiagų kiekį ir čia atsitinka panašiai, kaip ir po mažo kaloringumo dietų: valgoma to, ko trūko, suvartojama daugiau negu reikėtų, tarsi norint sukaupti atsargų prieš gresiančius išbandymus.
Valgant mažiau ar badaujant, organizmas eikvoja savo kūno baltymus, t.y.  raumenis. Todėl mažėjant raumenų masei, mažėja svoris.
Grįžus prie ankstesnių mitybos įpročių, organizmas ima kaupti riebalus – energijos atsargas. Jeigu tuo metu nesportuojama, riebalų daugėja. Tuomet žmogui atrodo tarsi jis pūstųsi. Ir nors kartais priaugama nelabai daug, dėl padidėjusios riebalų masės žmogus tikrai atrodo kaip išpampęs.
Dar pavojingiau mesti svorį cheminių vaistų – vidurius laisvinančių ar skatinančių šlapimo išsiskyrimą – pagalba. Viduriuojant ir su šlapimu iš organizmo pasišalina ne tik skysčiai, bet ir visos naudingos medžiagos: vitaminai, mineralai, mikroelementai, amino rūgštys. Dehidratacija –  skysčių netekimas, labai pavojinga inkstams, širdžiai, smegenims.

Kaip teisingai mesti svorį?

Norintiems sulieknėti, rekomenduojama ne tik subalansuoti mitybą, skaičiuoti kalorijas, sportuoti, bet ir vartoti specialius vaistinių žolelių derinius. Gražiai atrodyti ir būti sveikam – daug įdomaus darbo reikalaujantis užsiėmimas. Iš tiesų, dėl gero rezultato verta pasistengti. O padėti įgyvendinti kilnius tikslus, harmonizuoti organizmo veiklą ir pasiekus norimą svorį jį išlaikyti, gali padėti žolelių arbata.
Pasirenkant žolelių arbatas lieknėjimui ypatingai efektyvu, kai jos vartojamos pakopomis, tuomet sudėtyje esančios skirtingos žolelės papildo viena kitą ir veikia organizmą nuosekliai.
Jei antsvoris tampa kasdienine problema ir kokybiško gyvenimo trukdžiu, verta susimąstyti ir tinkamai pasirinkti priemones šiai problemai įveikti. Svarbu, kad šios priemonės būtų saugios sveikatai ir tuo pačiu veiksmingos, todėl būtina prisiminti, jog visavertė mityba, proporcingai derinamas maistas, fizinis aktyvumas – tai neatsiejami veiksniai, kurie daro įtaką kiekvieno žmogaus grožiui ir sveikatai.
Būkite sveiki ir gražūs!

Komentuoti