Mėgaukitės uogų laiku iki soties!

Teksto dydis:

Mėgaukitės uogų laiku iki soties!

2018 geg. 30 10:06

Tai laikas, kai daugeliui žmonių pasidaro lengviau atsisakyti saldumynų (saldainių, pyragaičių ir kitų saldintų gardumynų), nes galima smaližiauti uogų ir vaisių.

Vasara mus lepina ne tik šiltesniais orais ir dažnesne saulės šviesa, bet ir  vietinėmis itin gardžiomis sodo gėrybėmis. Nors ir labiau norėčiau pabrėžti kaip tik uogas, paminėsiu ir kai kuriuos vaisius, nes vasarą tai mėgstami produktai. Beje, vyšnios irgi yra vaisiai, nors dauguma žmonių juos laiko uogomis.

Man labiau patiktų, jei valgytume daugiau vietinių vaisių ir uogų, bet gerai suvokiu, kad persikai, nektarinai, arbūzai ir abrikosai jau užėmė mūsų maisto racione gana stabilią vietą. Manoma, kad šiuose pietiniuose vaisiuose nėra tokių stiprių antioksidantų, kaip mūsiškiuose, bet kitais atžvilgiais jie taip pat yra vertingi maisto produktai.

Mažai kalorijų, bet didelė biologinė maisto vertė

Daugumoje uogų ir vaisių kalorijų yra nedaug, jei porcijos dydis neviršija kelių šimtų gramų, pvz., vidutinio dydžio dubenėlyje, į kurį galima sudėti apie 300 g braškių, aviečių, mėlynių ar gervuogių, bus tik apie 125 kcal. Jei vietoj jų rinksimės vynuogių ar trešnių, kalorijų bus daugiau. Vis dėlto, renkantis ir vertinant uogas bei vaisius, didžiausią dėmesį reikia kreipti ne į kalorijas ir net ne į cukrus. Gerokai svarbiau yra tai, kad uogose esama ląstelienos, vandens, vitaminų, mineralinių medžiagų, antioksidantų ir kitų vertingų junginių.

Tarkim, ar žinojote, kiek daug ląstelienos yra mūsų pačių juoduosiuose serbentuose, raudonuosiuose serbentuose ir gervuogėse? Suvalgydami 300 g gervuogių, gausite daugiau nei pusę per parą rekomenduojamo ląstelienos kiekio. Suvalgyti 300 g juodųjų ar raudonųjų serbentų bus sunkiau, nes nuo šių uogų gali greitai atšipti dantys, tačiau esama būdų, kaip šią problemą apeiti, pvz., galima pasiimti maisto trintuvą ir sumalti viską, kaip širdis geidžia.

Pietinės gėrybės prieš vietines

Jei mąstote, kam teikti pirmenybę – vietinėms braškėms ar graikiškoms trešnėms, – vertingiau, žinoma, valgyti mūsų braškių. Ypač tokių, kurios užaugintos be augalų apsaugos priemonių (pesticidų, herbicidų ir kt.). Vis dėlto reikia atsižvelgti ir į kitus aspektus. Jei norisi būtent graikiškų trešnių, skanaukite jų! Nėra taip, kad, jei suvalgysite neekologiško produkto, organizmas negaus nieko vertingo.

Pati neseniai pastebėjau, koks didelis būna kainų skirtumas tarp parduotuvėse nuperkamų persikų ar nektarinų ir turginių braškių. Pietiniai vaisiai buvo kone perpus pigesni. Jei dėl finansinių sumetimų renkatės pigesnius vaisius ir uogas, neturite dėl to jaustis blogai. Tai tikrai geriau, nei apskritai nevalgyti uogų ir vaisių.

Tikriausiai jau pastebėjote, kad visada rekomenduoju rinktis ekologiškų produktų, bet šis patarimas susijęs ir su galimybių ribomis. Aš taip pat kiekvieną dieną perku ir valgau konvenciniu būdu augintų produktų, bet, jei esama tokios galimybės, renkuosi ekologiškų. Tokia galimybė būna ne visada.

Pietiniai vaisiai ir uogos tikrai geri, vis dėlto tuo laikotarpiu, kai galima valgyti vietinių, būtinai rinkitės juos.

Eva Kataja

Visą tekstą galite skaityti žurnale „Ko gydytojai tau nepasako


Komentuoti