Tiesa ar mitas: nemaišykite baltymų ir angliavandenių

Teksto dydis:

Tiesa ar mitas: nemaišykite baltymų ir angliavandenių

2011.09.19 10:27

Kiekvienas esame girdėję, kad nederėtų kartu valgyti angliavandenių ir baltymų turinčių maisto produktų, o vaisius galima valgyti tik vienus arba gresia rėmuo. Ar tikrai baltymai ir angliavandeniai nesutaria tarpusavyje?

‘Maisto derinimas’ – valgyti tam tikrus produktus ir tam tikromis kombinacijomis, ir ne tuo pačiu metu – tai ne vienerius metus gyvuojanti koncepcija.

1911 dr. Viliamas Hėjus (angl. William Hay) padarė išvadą, kad neteisingai derinami maisto produktai sukelia rūgštį, kas yra nesveika organizmui. Jis suklasifikavo maisto produktus į tris grupes ir patarė drauge nevalgyti tų maisto produktų, kurie nedera tarpusavyje (kaip baltymai ir krakmolo turintys maisto produktai). Nuo 1911 – ųjų mokslas gerokai pasistūmėjo.

Mitybos specialistė Dženi Pyrs (angl. Jeni Pearce) paaiškina, kodėl labai sunku išvengti baltymų ir angliavandenių vartojimo drauge:

Tik labai nedidelė dalis maisto produktų yra sudaryti iš vieno maistinio elemento: cukrus yra grynas angliavandenis, aliejus sudarytas vien iš riebalų, o kiaušinio baltymas sudarytas beveik vien iš baltymo ir vandens. Visi kiti maisto produktai tai skirtingų kiekių angliavandenių, baltymų ir riebalų kombinacijos.

Duona, nors ir laikoma angliavandenių turinčiu maisto produktu, savo sudėtyje turi ir baltymų bei nedidelį kiekį riebalų; sūrį sudaro 1/3 vandens, ¹1/3 baltymų ir 1/3 riebalų, ryžiai ir bulvės savo sudėtyje taip pat turi nedidelį kiekį baltymų.

Taigi maisto derinimas realybėje paprasčiausiai neįmanomas.

Organizmo virškinimo sistema dirba 24 valandas per parą ir veikia ‘automatinio piloto’ principu, kas reiškia, kad išskiria enzimus, padedančius virškinti. Priklausomai nuo suvalgytos maisto rūšies išsiskiria atitinkami enzimai, tad virškinimo sistema pasiruošusi suvirškinti bet kokį maisto derinį.

Tiesa, kai kurie žmonės, kurių organizmas neišskiria enzimų turėtų vengti tam tikros rūšies maisto produktų. Tai taikytina kolitu sergantiems, kurių organizmas nepriima grūdinio baltymo gliuteno ir kai kuriomis kasos ligomis sergantiems žmonėms.

Organizmas turi begales priemonių reguliuoti pH lygiui (rūgštingumui) daugelyje organų.

Mitas

Nėra mokslinio pagrindo maisto derinimui pagrįsti. Jei manote, kad derindami maistą netenkate kilogramų tik todėl, kad nemaišote baltymų su angliavandeniais apsirinkate. Kilogramų laikantis tokios dietos netenkama todėl, kad suvartojate mažiau kilodžiaulių.

healthyfood.co

Komentuoti