Organiški priešpiečiai į mokyklą

Teksto dydis:

Organiški priešpiečiai į mokyklą

2012 rugs. 20 07:51

Tikriausiai esate girdėję, kad vaikams valgyti mokykloje pirktus priešpiečius nelabai sveika, ypač žinant, kad mokyklinukai neperka sriubos arba salotų, o apsiriboja ten pat valgykloje parduodamais traškučiais, įvairiomis spalvomis rėkiančiais saldainiais ir t.t. Pesticidai ir kiti chemikalai (tokie kaip gyvsidabris), kuriais gali būti užterštas maistas, gali sukelti rimtų sveikatos sutrikimų: vėžį (smegenų, krūties, vaikų leukemiją), neurologines ligas, genetines ligas ir netgi vaisingumo problemas.

Nuo 1975 – ųjų  50% padaugėjo vaikų leukemijos atvejų, o nuo 1980 – ųjų diagnozuota 10 kartų daugiau autizmo atvejų. Žinome, kad vaikai labiau pažeidžiami, nei suaugusieji, todėl privalome jais rūpintis.

Sveikintina yra tai, kad vis dažniau mokyklos ima bendradarbiauti su ūkininkais ir ruošia maistą iš organiškų produktų. Jei jūsų mokykloje maistas ruošiamas iš pusfabrikačių, o lentynos lūžta nuo kenksmingų maisto produktų, pagaminkite vaikui organiškus priešpiečius patys.

Įsigykite organiškų produktų

Valgant organišką mėsa, sūrį, vaisius ir daržoves suvartosite mažiau antibiotikų, herbicidų, pesticidų ir kitų kenksmingų medžiagų, randamų apdorotame maiste.

Vaikams patinka įdomūs užkandžiai

Vaikai mėgsta užkandžiauti ir tie užkandžiai dažniausiai būna tevėlių iš parduotuvės nupirkti, o juose be spalvingos pakuotės dar ir daug riebalų bei mažai vitaminų. Jei bijote, kad vaikui organiškas maistas pasirodys nepatrauklus, pabandykite įsiūlyti:

  • Marinuotų agurkėlių, nes šie pikantiški traškūs mažyliai vaikams dažnai patinka.
  • Virtą kiaušinį, nes tai puikus baltymų šaltinis. Galite lūkštą papuošti spalvingais lipdukais, taip labiau sudomindami vaiką.
  • Pjaustytų morkų ir saliero. Kelios lazdelės su riešutų ar migdolų sviestu, razinomis ir šviežiu sūriu tai tikras skanumėlis.
  • Pitos kišenėlę pripildytą organiško humuso (patiekalas iš virtų avinžirnių, česnako ir aliejaus), mėsos, sūrio ir daržovių. Tai sveikiau nei bandelė ar Kijevo kotletas pirktas valgykloje!
  • Picos. Kepdami galite naudoti kokius tik norite organiškus produktus. Vaikai picos tikrai neatsisakys.
  • Organiškų vaisių. Tai gali būti organiškas obuolys, vynuogės, vyšnios, t.t. Paimkite kivį, perpjaukite per pusę, išskobkite vidų ir pidėkite į gautą dubenėlį vaisių kubelių. Organiškų vaisių jau galima įsigyti ir prekybos centruose.
  • Organiškų pilno grūdo produktų. Tai duona, dribsniai ar krekeriai. Galite pagaminti tradicinį sumuštinį.
  • Organiško jogurto ir pieno. Vaikai iki 8 metų per dieną turi gauti mažiausiai 9 – 13 800 mg kalcio ir 1300 mg būdami 9 – 13.

Valgydami išvardintus maisto produktus, kurių galite įsigyti tiek parduotuvėse, ekologiškų prekių skyriuje, tiek iš vietos ūkininkų, jūsų vaikai gaus mažiau cukraus, riebalų, be to neprisivalgys dirbtinių dažiklių ir kitų chemikalų, pesticidų, antibiotikų ir hormonų. Verta pasirūpinti vaikų sveikata dar tada, kai jie neserga!

Šaltiniai: organic.org; drgreene.com

Komentuoti