Kaip atrasti valios sportui?

Teksto dydis:

Kaip atrasti valios sportui?

2012 rugs. 24 13:53

Ne visada turime motyvacijos nuvykti į sporto klubą, kartais jaučiamės pavargusios, kankina galvos skausmas po siautulingo vakarėlio arba reikia anksti keltis į darbą. Išsisukti nuo sporto padeda įvairūs „bet...“, tačiau kas gali padėti išsisukti nuo pačių „bet...“? 

Psichologų teigimu, šiuo atveju padėti gali išorinis spaudimas arba iš išorės gaunama motyvacija. Tai stipri jėga, galinti padėti tada, kai vidinė motyvacija ima ir pasitraukia. Treneris Paulas Plakas šmaikščiai juokauja, kad „įspirti sau patiems į užpakalius sunku“ ir jis visiškai teisus. Galime paguosti, kad išorinės motyvacijos paieškomis kartais tenka užsiimti net olimpiečiams. 

Greitojo čiuožimo virtuozė ir dviratininkė, įvairiais metais vykusių Olimpinių žaidynių dalyvė ir nugalėtoja kanadietė Clara Hughes sako, kad laisvu metu prisiverčia bėgioti tik raginama draugų ir didžiuojasi savo treneriu, kuris neleidžia jai tingėti bei randa būdų įkvėpti noro sportuoti. Nesvarbu, kokios būtų aplinkybės.

Ką daryti, jei dar neatradai to, kuris galėtų pastūmėti tave? Siūlome perskaityti keletą idėjų, galbūt pati jų sugalvosi dar daugiau. 

Pasisamdyk asmeninį terenerį 

Didžiausias privalumas čia slypi tame, kad bus gaila nesilaikyti asmeninio trenerio sudarytos programos ir nelankyti jo užsiėmimų, kai būsi išleidusi nemenką sumą pinigų. Net ir treneriui nesant šalia baiminsiesi nuklysti nuo programos, nes bus gėda parodyti prastėjančius rezultatus. juk tau, kaip ir daugeliui žmonių nesvetimas noras pasirodyti geriausiai? 

Dalyvauk sportinės veiklos grupėje 

Kai kuriems žmonėms komandoje sekasi veikti geriau, nei būnant vieniems. Rengiami įvairūs žygiai po parkus, jogos užsiėmimai gamtoje, mėgėjiški maratonai ar dviračių lenktynės. Visa tai dažniausiai vyksta nemokamai, panašūs užsiėmimai organizuojami ir Lietuvoje. Vingio parke sekmadieniais rengiamos nemokamos zumbos treniruotės, įvairiose vietose šeštadieniais ir sekmadieniais Tai Chi mankštos (daugiau informacijos apie tai renginių internetiniuose puslapiuose). Sporto klubuose galima lankyti aerobikos treniruotes, mankštą vandenyje ir daugybę kitų užsiėmimų. 

Atostogos − ne priežastis atsisakyti sporto 

Išvykai į išsvajotas atostogas prie jūros? Svajoji valgyti, kaitintis saulutėje, o vakarais klube šokti ir siurbčioti kaloringus kokteilius? Gal ir smagi idėja, bet pripažink, kad viduje truputį graužiesi dėl galimų papildomų kilogramų. Kad išvytum tą kirminėlį, bent kelias dienas nepatingėk anksčiau atsikelti ir pabėgiok jūros pakrante, nueik į vietos sporto klubą, važinėkis dviračiu. 

Sportuok su drauge 

Jei neįsivaizduoji savęs sportuojančios gausioje žmonių komandoje, rinkis sportą vieno žmogaus draugijoje. Turi draugę, kuri irgi stengiasi numesti svorio arba patobulinti kūno formas? Pasiūlyk jai sportuoti drauge. Galite ne tik sportuoti, bet ir drauge gaminti sveikus patiekalus, sudrausminti apėmus tinguliui. Taip pat − netgi apdovanoti viena kitą kiekvieno pasiekto tikslo proga. 

Varžykis 

Kad galėtum varžytis, nebūtina dalyvauti televizijos projekte. Gali varžytis su drauge, draugu, vyru, broliu, seserimi. Nebūtina varžytis metant papildomus kilogramus. Gali išbandyti ar tau pavyksta atsikratyti įpročio užkrimsti ką nors saldaus vakarais geriaus nei sutuoktiniui, ar gali nubėgti daugiau kilometrų nei draugė ir varžytis daugelyje kitų sričių. Galite surengti sveiko maisto degustacijos vakarėlį ir išrinkti geriausiai pasirodžiusį asmenį. Varžytuvės skatina ne sumenkinti kitą asmenį, o abiems pusėms siekti geriausio. Net jei ir nenugalėsi savo varžytuvių kolegos, vis tiek būsi pasiekusi tam tikrų rezultatų.

Komentuoti