Kaip rūpintis rankų oda?

Teksto dydis:

Kaip rūpintis rankų oda?

2013 rugp. 23 13:07

Rankos – vizitinė moters kortelė 

Sakoma, kad geriausius ir blogiausius žmogaus įpročius išduoda rankos. Jos visuomet matomos, jas ištiesiame sveikindamiesi, jos mūsų pagrindinės pagalbininkės buityje bei darbe. Būdamos tokios svarbios, deja, neretai gauna mažiausiai priežiūros. 

Didžiausią įtaką rankų odai ir jų išvaizdai turi genetinės savybės, tikina Kauno „Grožio chirurgijos“ klinikos doc. med. m. dr. plastinės rekonstrukcinės chirurgijos gydytojas Kęstutis Maslauskas. Tačiau nereikia nuvertinti ir kitų veiksnių.

„Likusį „juodąjį darbą“ rankų grožiui padaro amžius ir išorės veiksniai”, – pasakoja gydytojas. Anot jo, visa kūno oda sensta maždaug vienodai, su amžiumi mažėja poodinis riebalų sluoksnis, kuris plaštakose bei rankose ir taip yra plonesnis, todėl susidaro raukšlės, mažėja odos elastingumas. Putlesnio sudėjimo žmonėms rankų oda sensta lėčiau, nes poodinio riebalinio audinio yra daugiau.

„Na, pakartosiu ir visiems žinomas tiesas, kad odai (taip pat ir rankų) didžiausią žalą daro rūkymas, ultravioletiniai spinduliai, staigūs svorio kritimai”, – vardina gydytojas Kęstutis Maslauskas.

Rūpestis iš vidaus ir iš išorės

Namuose atliekamus buities darbus medikas rekomenduoja būtinai atlikti su pirštinėmis. Nes bet kokios cheminės medžiagos gali negrįžtamai pažeisti odą.

Odos mityba būtina pasirūpinti ne tik iš išorės, tepant juos kremais, bet ir iš vidaus, todėl reikia stebėti, kad maiste nestigtų odai būtinų vitaminų. Svarbiausiais vitaminais būtent odai laikomi A, C, E ir cinkas. Šie vitaminai randami vaisiuose ir daržovėse, riešutuose, grūduose ir aliejuje. Vitamino A gausu špinatuose, abrikosuose, moliūguose ir brokoliuose, morkose. Geriausias vitamino C šaltinis – juodieji serbentai, obuoliai, švieži kopūstai, mėlynės, raudonieji ir žalieji pipirai, citrusiniai vaisiai. Natūralaus vitamino E gausu kviečių daiguose, kukurūzuose, riešutuose, sėmenų, alyvų bei saulėgrąžų aliejuje, alyvuogėse, avokaduose. Cinko atsargas galima papildyti valgant daigintus grūdus arba jų gemalus, moliūgus ir saulėgrąžų sėklas, avižų ar miežių miltus.

Pažeistą odą atstatyti sudėtinga

Šaltuoju metų laiku reikia vengti staigių temperatūros pokyčių, saugoti rankas nuo šalčio. Nuo šalto ar karšto oro bei netaisyklingos priežiūros rankų oda gali suskeldėti ir parausti.

Nuolatinė priežiūra padeda rankoms atrodyti gerai, bet jei susirūpinta per vėlai, atstatyti gerą odos būklę labai sudėtinga. Ypatingais atvejais pagalbą siūlo ir plastinė chirurgija.

„Rankų odai atjauninti dažniausiai naudojamos riebalų persodinimo arba hialurono rūgšties užpildų procedūros. Skirtingai nei Vakaruose, Lietuvoje šios procedūros nėra labai populiarios”, – tikina gydytojas Kęstutis Maslauskas. Riebalai persodinimui imami iš juosmens ar pilvo srities, kartais iš šlaunų. Prieš persodinant riebalų ląsteles jos paruošiamos specialiu metodu ir tik tada riebalai suleidžiami į plaštakų sritį.  Nechirurgines plaštakų atjauninimo procedūros taip pat atliekamos suleidžiant hialurono rūgšties injekcijas. Anot gydytojo, po tokių procedūrų išsilygina odos raukšlės bei pagerėja odos kokybė. 

Nepamirškite pratimų 

Labai svarbu suaktyvinti rankų kraujotaką. Skirkite mankštelėms po kelias minutes per dieną, pavyzdžiui, darbe per pietų pertrauką ir nepamirškite rankų lepinti maitinančiais kremais.

Štai keli nesudėtingi pratimai, padėsiantys jūsų rankoms atrodyti nepriekaištingai:

1) Sugniaužkite ir ištieskite pirštus, pakartokite tai kelis kartus. Taip suaktyvinsite kraujotaką plaštakose.

2) Pasukiokite riešus į vieną ir į kitą pusę.

3) Imituokite jog grojate pianinu, taip pramankštinsite pirštus.

Komentuoti