Kodėl sveika minti dviratį? Pataria asmeninis treneris.

Teksto dydis:

Kodėl sveika minti dviratį? Pataria asmeninis treneris.

2012.06.30 15:15

Pataria asmeninis treneris Dainius Simanavičius. Kuo naudingas dviratis kaip kūno treniravimo priemonė?

Dauguma iš mūsų kasdien įveikia dešimtis kilometrų dviratėmis transporto priemonėmis – dviračiais. Vieni tai daro rūpindamiesi gamta, mažindami jos užterštumą, kiti taupydami vis brangstantį kurą, tačiau didžioji dalis - siekdami geresnės nuotaikos bei fizinės savijautos. Dauguma jaunuolių ar vaikų atšilus orams negali nė dienos praleisti be dviračio, kadangi jiems tai būtina vasaros pramogų dalis. Kelionės, susitikimai su draugais, mėgavimasis atšilusiu oru, gražia gamta skatina žmones keliauti dviračiais. Tačiau ar lipdami ant šios transporto priemonės žinome, kokią įtaką ji daro mūsų sveikatai ir raumenų veiklai? 

Važinėjimas dviračiu veikia daugelį mūsų organizmo funkcijų. Ši treniruotė visų pirma naudinga mūsų širdžiai ir kraujagyslių sistemai. Tai pats svarbiausias veiksnys, kadangi didžiausias mirtingumas mūsų šalyje yra nuo širdies ir kraujagyslių sistemos ligų. Važinėjimasis dviračiu stiprina mūsų pagrindinį kūno variklį – širdį. Minant pedalus taip pat mažėja riebalinis audinys, išvengiama streso, geriau pasisavinamas deguonis, stiprinami apatinės kūno dalies raumenys, lavinama ištvermė. Dviratį patartina rinktis žmonėms, turintiems antsvorio. Ši priemonė padės ne tik sudeginti nereikalingas kalorijas, bet ir pagreitins medžiagų apykaitą, nuo kurios priklauso žmogaus kūno svoris. Svarbu tai, kad važiavimas dviračiu nėra toks žalingas mūsų sąnariams kaip, pavyzdžiui, bėgimas. Tai ypač aktualu žmonėms, turintiems antsvorį, kadangi bėgimas ar ėjimas yra pavojingas jų kelių sąnariams. Važiuojant dviračiu mažesnis fizinis krūvis tenka ne tik sąnariams bet ir visam organizmui. 

Dviratis - puiki priemonė stiprinti širdį. Pedalų mynimas prilygsta kardio treniruotei, kuri yra širdies raumens bei kraujagyslių sistemos stiprinimo pamatas. Iš visų kardio treniruoklių dviratis yra bene geriausias pasirinkimas žmonėms, turintiems padažnėjusį pulsą bei padidėjusį kraujo spaudimą. Važiavimas dviračiu mažiau apkrauna širdį nei bėgimas, slidinėjimas ar važiavimas riedučiais. Juolab, kad kiekvienas gali pasirinkti norimą mynimo intensyvumą. 

Važiavimas dviračiu tinkamas žmonėms, kenčiantiems nuo streso, įtampos, nerimo. Buvimas gryname ore padeda organizmui geriau pasisavinti deguonį, graži aplinka - atsikratyti blogų minčiu, atsipalaiduoti. Įrodyta, kad streso hormonas, kurį gamina žmogaus organizmas, gali būti slopinamas tik fiziniu krūviu, todėl pasivažinėję dviračiu jausitės ne tik fiziškai energingesni, bet ir emociškai stabilesni. 

Kalbant apie dviratį kaip raumenyno lavinimo įrenginį, tai nėra pati efektyviausia priemonė. Važiuojant labiausiai apkraunama apatinė raumenyno dalis, šlaunų keturgalvis, dvigalvis, bei blauzdų raumenys. Jų apkrova priklauso nuo pasirinkto važiavimo intensyvumo bei raumenų įtampos. Visai nesportuojantiems žmonėms kojų raumenys, žinoma, stangrėja ir nuo tokio krūvio, tačiau turintiems geriau išlavintas kojas ir ištvermę, efgektyvensis būdas yra treniruotės sporto salėje. Kad ir kokia būtų jūsų nuomonė apie šią transporto priemonę, ji, be abejonės, yra viena efektyviausių stiprinant savo sveikatą. Dviratis nekenkia nei aplinkai, nei žmogaus organizmui.

DAINIUS SIMANAVIČIUS, dainiussimanaviius@gmail.com.

Komentuoti