Kodėl verta daryti rytinę mankštą?

Teksto dydis:

Kodėl verta daryti rytinę mankštą?

2011 birž. 27 07:00

Sportas reikalingas ne tik kūno, bet ir sielos sveikatai palaikyti. Įsivaizduokite, kad ankstų rytą išeinate pabėgioti, jūsų plaučiai prisipildo gryno oro, suteikiančio energijos visai darbo dienai. Kodėl gi rytinė mankšta yra geriau, nei bet kuriuo kitu paros metu?

Natūralus žadintuvas                                                                  

Tai vienas geriausių rytinės mankštos privalumų. Žinodami, kad anksti ryte kelsitės sportuoti, einate anksčiau miegoti, kas taip pat reiškia, kad anksčiau ir pusryčiaujate. Ratas tęsiasi visą dieną. Anksčiau atsikėlę daugiau nuveikiate, todėl patiriate mažiau streso ir jaučiatės atsipalaidavę. Kai kūnas įpranta anksti užmigti ir anksti keltis, žymiai pagerėja sveikata ir širdies veikla.

Rytinė mankšta išjudina medžiagų apykaitą

Sportuodami iš ryto visai dienai išjudinate medžiagų apykaitos sistemą, todėl ji tampa greitesnė nei įprastai ir išlieka tokia ilgesnį laiko tarpą. Kitais žodžiais tariant, pasportavę ryte per visą dieną sudeginate daugiau kalorijų, nei kad sudegintumėte nepasportavę.

Daugiau energijos

Geriausias metas sportuoti yra rytas. Pasportavę ankstų rytą, pasisemiate energijos visai dienai. Tuo pačiu, dažnas jaučiasi savimi patenkintas, nes geba laikytis disciplinos.

Padeda nugalėti nutukimą ir palaikyti kūno svorį

Tai vienas geriausių rytinės mankštos privalumų. Reguliari mankšta iš ryto užtikrina, kad grįšite prie buvusio kūno svorio. Be to, rytą dažniausiai būname geresnės nuotaikos ir labiau motyvuoti, kas dar labiau padeda užtikrinti, kad sveikai maitinsitės, sportuosite ir sieksite užsibrėžto tikslo.

Rytinę mankštą sunkiau praleisti

Tyrimai parodė, kad šansai, jog praleisite rytinę mankštą kur kas mažesni, nei kad praleisite vakarinę. Dažniausiai rytinė mankšta kur kas greičiau tampa įpročiu, dalyku, kurį ryte būtina atlikti pirmiausiai. Kai atsikeliate ryte, kūnas būna pailsėjęs po nakties miego, todėl nesijaučiate pavargę sportuoti, kaip dažnai nutinka besiruošiant sportuoti vakare.

Reguliuoja apetitą

Rytinė mankšta padeda sureguliuoti apetitą visai dienai. Paprastai ryte pasportavęs žmogus visą dieną valgo mažiau, nes į organizmą išskiriami laimės hormonai endorfinai. Tai ypač apsaugo nuo emocinio persivalgymo. Tuo pačiu, tai padeda reguliuoti porcijų dydį ir verčia žiūrėti, ką valgote, nes pasportavus sąžinė neleidžia kimšti gruzdintų bulvyčių ar mėsainio su ledų kokteiliu.

Nemanykite, jog rytinė mankšta tai kažkas drastiško, visiškai pakeisiančio jūsų rutiną. Paprastai drastiškus pokyčius sunku paversti įpročiu. Perskaitėte apie rytinės mankštos privalumus, todėl dabar jūsų valia rinktis, sportuoti rytą ar vakarą. Tačiau atminkite, kad rytinė mankšta padeda sureguliuoti organizmo funkcijas ir palaikyti geresnę jų veiklą visą dieną, be to įgaunate gyvybingumo ir pradedate dieną gerai nusiteikę.

Kaip pradėti rytinę mankštą?

Prieš pradėdami bet kokią reguliarią mankštą pasitarkite su savo gydytoju, ypač, jei kenčiate nuo viršsvorio, turite širdies veiklos sutrikimų, aukštą cholesterolio kiekį kraujyje ar aukštą kraujospūdį.

Prie rytinės mankštos pratinkitės pamažu. Galite pradėti nuo dešimties minučių pasivaikščiojimo tris dienas per savaitę. Po truputį didinkite dienų ir pasivaikščiojimo laiko trukmės skaičių. Svarbiausia, turėkite kantrybės, nes drastiški pokyčiai gali neigiamai paveikti sveikatą.

Savaitgaliais gali būti sunku prisiversti sportuoti, bet šitaip galite išbandyti savo valią. Geriausia būtų mankštintis septynias dienas per savaitę. Tas laikas, kurį skiriate rytinei mankštai priklauso tik jums, todėl neleiskite jo atimti ir nelaužykite sau duotų pažadų.

Šaltiniai: buzzle.com; healthy-lifestyle.most-effective-solution.com

Komentuoti

Skaitytojų komentarai (1)

Gabriele 2018 rugs. 21 11:56

Man patinka labai sportuoti