Laikysenos koregavimas: praktiški patarimai ir pasiekiami rezultatai

Teksto dydis:

Laikysenos koregavimas: praktiški patarimai ir pasiekiami rezultatai

2012 lapkr. 12 12:10

Laikysena gali turėti įtakos gyvenimo kokybei. Dėka taisyklingos laikysenos atrodysite jaunesnė, stipresnė ir labiau pasitikinti savimi; taip pat pagerės kvėpavimo kokybė, sportiniai rezultatai, biomechaninė organizmo veikla ir sumažės susižeidimo rizika. Ir, metams bėgant, gera laikysena, tikėtina, neleis atsirasti skausmingai įtampai sąnariuose.

Kaip sužinoti, ar reikia gerinti laikyseną?
Terapeutė Deborah Ellison vardija blogą laikyseną išduodančius požymius:
  • deformuoti pėdų skliautai;
  • aukščiau už kitą pakilęs klubas ar petys;
  • viena kūno pusė pasisuskusi pirmyn arba atgal;
  • pilvo sritis ir klubai atsikišę į priekį, šoną ar užpakalį;
  • apvali nugara;
  • įdubusi krūtinė ir nusvirę pečiai;
  • į priekį atsikišusi galva.
Išvardyti požymiai rodo, kad tavo kūnas juda netaisyklingai dėl bet kurios iš galimų priežasčių – raumenų disblanso, kompensuodamas sužeidimus, ergonominių problemų ar klaidų atliekant fitneso ir kitokius sportinius pratimus.
Kaip pagerinti laikyseną?
Gera žinia ta, kad ištaisyti blogą laikyseną įmanoma. Tam tikrų pratimų ir įpročių derinys padės suformuoti sveiką, veiksmingai funkcionuojantį kūną, sako Elison.
Turėtų padėti šie dešimt patarimų:
  • Surask neutralią kūno padėtį. Asmeninis treneris gali padėti suprasti, kaip atrodo, ir kaip galima pajusti neutralią kūno padėtį. Tai padėtis, kurioje stuburas geriausiai pasirengęs įveikti išorinį spaudimą ir įtampą. Turėtumei išmokti priimti neutralią kūno padėtį sėdėdama, stovėdama ir judėdama.
  • Nuolat sau primink. Mokslų daktarė Suki Munsell, kinezioterapeutė iš Corte Madera, Kalifornijos, siūlo susigalvoti būdą, kaip dienos bėgyje prisiminti pasitikrinti ir pataisyti laikyseną. Ellison siūlo klijuoti lapelius ant darbastalio, monitoriaus ir pan.
  • Kaitaliok kūno padėtį. Žalingą per ilgo sėdėjimo poveikį sumažink kiek įmanoma daugiau stovėdama. Taisyklingas stovėjimas reikalauja kur kas mažiau raumenų pastangų nei taisyklingas sėdėjimas. Išmėgink braižybos stalą, galbūt galėsi dirbti stovėdama; atsistok ar atsigulk žiūrėdama televizorių ar kalbėdama telefonu.
  • Stiprink dubens dugno raumenis. Silpni ar nepaslankūs dubens dugno raumenys, kurie jungiasi su kauliniu dubeniu, gali turėti įtakos dubens ir apatinės nugaros dalies padėčiai.
  • Teisingai pasirink pilvo pratimus. Išmok pratimų, treniruojančių pilvo raumenis laikyti dubenį neutralioje padėtyje. Daugiau dėmesio skirk stuburą palaikančių raumenų aktyviai stabilizacijai, o ne tradiciniams atsilenkimams ir torso parietimams, kurie labiau treniruoja įstrižinius pilvo raumenis.
  • Tempk nugarą. Išmok, kaip teisingai atlikti nugaros tempimo pratimus – atsiklaupus, remiantis į žemę alkūnėmis ar plaštakomis. Tyrimai parodė, kad šie pratimai palengvina ar numalšina nugaros skausmus.
  • Neužmiršk viršutinės kūno dalies. Atlik pratimus, kurie padeda atstatyti natūralią koordinaciją ir ritmą tarp pečių ir pečių juostos raumenų, ir stiprina menčių ir viršutinės rankų dalies raumenis.
  • Išbandyk alternatyvią mankštą. Joga ir Pilateso pratimai daug dėmesio skiria taisykligai laikysenai ir stuburo raumenų stiprinimui.
  • Įsivaizduok savo laikyseną. Įsivaizduok milžiniškus raudonmežius, ilgus šimtmečius stovinčius tiesiai ir išdidžiai, arba save augančią, ištiesdama rankas virš galvos. Eidama įsivaizduok, kad judi tobulai tiesi kaip styga.
  • Pasitark su specialistais. Bloga laikysena gali turėti rimtą neigiamą poveikį tavo sveikatai ir gyvenimo kokybei. Vertėtų pasikonsultuoti ne tik su treneriu, bet ir su sveikatos specialistais.
Vertė Eglė Jasiūnienė pagal IDEA Health & Fitness Inc. straipsnį Posture Pointers, 2012.
Daugiau www.stimulus.lt.

Komentuoti

Skaitytojų komentarai (2)

Order for a blank ATM card now and get millions within a week! +393512615163 2022 birž. 16 15:11


Get $5,500 USD every day, for six months! See how it works. What'sApp : +393512615163

I want to testify about Dark Web blank atm cards which can withdraw money from any atm machines around the world. I was very poor before and have no job. I saw so much testimony about how Dark Web hackers send them the atm blank card and use it to collect money in any atm machine and become rich.
Email : carolblankatmcard@gmail.com

Hangout : carolblankatmcard@gmail.com

What'sApp : +393512615163

They also sent me the blank atm card. I have used it to get 90,000 dollars. withdraw the maximum of 5,000 USD daily. The Dark Web is giving out cards just to help the poor. Hack and take money directly from any atm machine vault with the use of an atm programmed card which runs in automatic mode.

Order for a blank ATM card now and get millions within a week! +393512615163 2022 birž. 16 15:11


Get $5,500 USD every day, for six months! See how it works. What'sApp : +393512615163

I want to testify about Dark Web blank atm cards which can withdraw money from any atm machines around the world. I was very poor before and have no job. I saw so much testimony about how Dark Web hackers send them the atm blank card and use it to collect money in any atm machine and become rich.
Email : carolblankatmcard@gmail.com

Hangout : carolblankatmcard@gmail.com

What'sApp : +393512615163

They also sent me the blank atm card. I have used it to get 90,000 dollars. withdraw the maximum of 5,000 USD daily. The Dark Web is giving out cards just to help the poor. Hack and take money directly from any atm machine vault with the use of an atm programmed card which runs in automatic mode.