Pasaulis pamišo dėl pilates. Ir ne veltui!

Teksto dydis:

Pasaulis pamišo dėl pilates. Ir ne veltui!

2011 bal. 1 00:00

Dabar labai populiarus Pilates – treniruočių metodas, kuriame sujungti įvairūs rytų ir vakarų treniravimosi metodai. Ypač akivaizdi tai-či ir jogos įtaka. Pilates moko suprasti savo kūną; išlavinti laikyseną ir lankstumą; grakščiai judėti. Viso kūno raumenų tempimo ir stiprinimo pratimų derinys padeda tapti lankstesniems, neatlikti nereikalingų judesių ir kvėpuoti ritmingai. „Po 10 treniruočių pajusite skirtumą, po 20 – kiti pamatys skirtumą, po 30 – turėsite naują kūną." – sakė pilates metodikos kūrėjas J. H. Pilates.
 
Kaip atsirado Pilates sistema?
Dar prieš antrąjį pasaulinį karą jaunuolis iš Vokietijos Džozefas Pilatesas (gimė 1880 metais), būdamas gan silpnos sveikatos ir norėdamas šiek tiek sustiprėti, kruopščiai išanalizavęs gyvūnų judesius, sukūrė savitą treniruočių metodiką kaip reabilitacijos pratimus sužeistiems šokėjams profesionalams. Pilatesas pats pradėjo pagal ją intensyviai treniruotis. Po kurio laiko tapo cirko žvaigžde ir kovų ringo siaubu. Be to būdamas septyniasdešimties, pozuodavo dailininkams, stebindamas visus savo jaunatvišku kūnu. Taip Pirmojo pasaulinio karo metu buvo ištobulinti pratimai, šiandien populiarūs visame pasaulyje (Europoje, JAV, Azijoje). JAV tokios treniruotės tapo vis plačiau praktikuojamos, o pasekėjų skaičius padidėjo net iki 500% per kelis metus. 2000 metais 1.7 milijono žmonių užsiiminėdavo pilates, o po keturių metų šis skaičius padidėjo iki 10.5 milijono žmonių.
 
Pilates sistemos esmė – giliųjų kūno raumenų lavinimas
Kiap sako pilates treneriai, klasikinės fitneso treniruotės metu didžiausias krūvis tenka paviršiniams, stipriesiems raumenims, o giluminiai raumenys beveik nepasiekiami. Būtent tuo ir skiriasi pilates sistema nuo fitneso ar aerobikos treniruočių. Užsiėmimo metu visi judesiai atliekami plastiškai ir tolygiai. Daromas minimalus pakartojimų skaičius. Vertinama ne judesių kiekybė, bet kokybė. Nuolat reikia sukoncentruoti mintis į treniruojamą raumenį. Pilates užsiėmimai  gerina sąnarių paslankumą, raiščių elastingumą, raumenų balansą, koordinaciją bei ištvermę.
 
Pilates – ypatingą dėmesį kūno ir proto vienybei teikianti treniruočių sistema
Ji padeda žmogui geriau pažinti savo kūną, susikoncentruoti ir kontroliuoti judesius. J. H. Pilates šią pratimų sistemą vadino kontroliavimu, o jo pasekėjai ją pervadino pilates. Pilates paremta judesių kontrole, todėl kiekvienam mokiniui buvo skiriamas dėmesys. Jis buvo stebimas ir pagal jo poreikius ir fizines galimybes pratimai buvo taikomi individualiai jam. J. H. Pilates itin stengėsi išmokyti savo mokinius, kaip išlaikyti kūno pusiausvyrą.
 
7 pagrindiniai pilates principai
koncentracija – sąmoninga judesių kontrolė teigiamai veikia kūną;
kontrolė ir tikslumas – teisingai atliekami judesiai padeda pasiekti norimus rezultatus ir padaryti pažangą;
negalvojimas apie problemas – norint pasiekti dvasios ramybę, reikia koncentruotis į save;
pusiausvyra – prieš didelius veiksmus, reikia išlaikyti ramybę; tik tada jie bus saugūs;
kvėpavimas – kvėpavimo ritmas nejudant turi būti tolygus – labai svarbu įkvėpti ir iškvėpti laiku, nes tik taip kontroliuojami judesiai ir raumenys treniruojami veiksmingai;
grakštumas – judesiai turi būti ritmiški, jie neturi būti greiti ar su pertraukimais;
ryšys – atliekant pratimus puikiai dirba daug raumenų grupių.
 
Pilates verta išmėginti, nes:
  • tai kūną ir protą atgaivinantys pratimai: pratimų rezultatas – proto ir kūno harmonija. Ji pasiekiama teisingu kvėpavimu, stuburo ir dubens laikysena, koncentracija į grakštumą. Imama geriau pažinti savo kūną, geriau suprantamos jo galimybes, išmokstama kontroliuoti judesius.
  • Tai garantuotas raumenų stiprinimas: treniruojantis raumenys tampa ilgi ir lankstūs.
  • Liemens tvirtinimas: treniruočių metu integruojami liemuo, dubuo ir pečiai, todėl nugara tampa tvirta, o pilvas plokščias.
  • Kūno pusiausvyros ugdymas ir sporto sužeidimų išvengimas: vienodai vystomi visi kūno raumenys, todėl nei viena kūno vieta nėra stipresnė už kitą.
  • Efektyvūs judesiai: pilates pratimai apima visas raumenų grupes vienu metu.
  • Saugios treniruotės, suteikiančios pasitikėjimo savimi: švelnūs kūno pratimai naudojami net terapijai.
  • Nauji iššūkiai: skirtingi pratimai ir įvairios jų kombinacijos kelia vis naujus iššūkius.
Jei Jūsų tikslas – harmoningas kūno vystymas, streso mažinimas, raumenų koordinacijos ir balanso gerinimas, dera savijauta ir puiki išvaizda, tuomet pilates užsiėmimai būtent Jums! Be to šios treniruotės labai saugios, jos taikomos reabilitacijai po traumų. Pilates – ideali treniruotė tiems, kurie nusprendė sportuoti pirmą kartą gyvenime, ir sportininkams, norintiems pagerinti savo rezultatus. Kadangi visi pratimai atliekami lėtai, kontroliuojant judesius, rezultatai ilgalaikiai. Dėl šių priežasčių pilates dažnai rekomenduojamas žmonėms, kenčiantiems nugaros skausmus. Pilates treniruotės tinka bet kokio fizinio pasiruošimo ir amžiaus žmonėms.
 
Patarimai:
Treniruotis reiktų tris kartus per savaitę, pradėti nuo 30 min. ir pereiti prie 1 valandos treniruočių.
Treniruotę pradėti mažiausiai 2 valandos po valgio.
Norint maksimaliai treniruoti savo kūną, rekomenduojama pilates derinti su aerobine veikla, t.y. bėgimu, plaukimu, aerobika, tenisu, dviračių sportu ir pan.
 
Parengta pagal užsienio spaudą

Komentuoti