Pilates mankšta padeda vyresnėms moterims išlaikyti pusiausvyrą ir išsaugoti savarankiškumą

Teksto dydis:

Pilates mankšta padeda vyresnėms moterims išlaikyti pusiausvyrą ir išsaugoti savarankiškumą

2013 bal. 24 14:05

Pilates mankšta 2 kartus per savaitę padeda vyresnėms moterims geriau išlaikyti statinę pusiausvyrą (t.y. pusiausvyrą nejudant) ir išsaugoti funkcinę nepriklausomybę (t.y. gebėjimą atlikti kasdienius veiksmus saugiai ir savarankiškai), rodo nediduko tyrimo, išspausdinto kinezioterapijos žurnale Journal of Bodywork and Movement Therapies, rezultatai (2010; 14, 195–202).
 
Ankstesniais tyrimais nustatyta, kad vidutinio intensyvumo fizinė veikla vyresniems žmonėms gali sulėtinti senatvės sukeliamų funkcinių sutrikimų atsiradimą ir pagerinti gyvenimo kokybę. Šį kartą mokslininkai siekė išsiaiškinti, ar Pilateso mankšta yra pakankama šiam tikslui užtikrinti.
 
Tyrėjai iš Brazilijos ir Paragvajaus universitetų atliko nedidelės apimties tyrimą, kuriame dalyvavo 52 sveikos 60–78 metų moterys, šešis mėnesius iki tyrimo niekur nesimankštinusios ir niekada anksčiau nedariusios Pilates pratimų. Tyrimu siekta įvertinti Pilateso įtaką sveikų šešiasdešimtmečių ir vyresnių moterų savarankiškumui, statinei pusiausvyrai ir gyvenimo kokybei.
 
Tyrime dalyvavusios moterys buvo atsitiktine tvarka suskirstytos į dvi grupes: Pilates ir kontrolinę, kurios narėms jokia fizinė veikla nebuvo organizuojama. Pilates grupėje moterys mankštinosi du kartus per savaitę po vieną valandą, iš viso 8 savaites. Visos dalyvės įvertino savo funkcinį savarankiškumą, statinę pusiausvyrą ir gyvenimo kokybę tyrimo pradžioje ir pabaigoje.
 
Duomenų analizė parodė statistiškai reikšmingą pagerėjimą pusiausvyros išlaikymo ir funkcinio savarankiškumo srityse Pilates grupėje lyginant su kontroline grupe. Gyvenimo kokybės srityje reikšmingų skirtumų nenustatyta. Anot tyrimo autorės mokslų daktarės Brena Guedes de Siqueira Rodrigues iš Castelo Branco universiteto Rio de Žaneire, Brazilijoje, „Tyrimas moksliškai įrodo Pilates naudą vyresniems žmonėms, t.y. faktą, kad ši mankšta jiems padeda išlaikyti ir pagerinti fizinę nepriklausomybę ir sveikatą apskritai“. Autoriai norėtų imtis didesnės apimties tyrimų, kurie leistų tiksliau nustatyti Pilateso mankštos įtaką gyvenimo kokybei.
 
Vertė Eglė Jasiūnienė pagal straipsnį Pilates Practice Improves Balance And Autonomy For Older Women, IDEA Fitness Journal, 7 tomas, 9 numeris, 2010 m. rugsėjis. Straispnio autorė Shirley Archer

Komentuoti