Saldžių sapnų,…kolega

Teksto dydis:

Saldžių sapnų,…kolega

Jūs jau jaučiate nuovargį, nors iki darbo dienos pabaigos liko dar 4 valandos. Vokai nevalingai merkiasi. Dabar norisi tik vieno: nors 5 minutes pamiegoti!
 
Tai natūralu. Panaši situacija – viena iš labiausiai paplitusių: kas antras žmogus kenčia nuo netikėtų mieguistumo priepuolių darbe. Neseniai valdymo psichologijos specialistai padarė išvadą: jei kontoros darbuotojai nesipriešins užplūdusiam nuovargiui, o kelias minutes pailsės, darbo našumas net padidės! Visa esmė – bioritmuose.
 
Po sočių pietų, kaip liepia Archimedas…
 
Harvardo universiteto psichiatrai atliko įdomius tyrimus. Bandyme dalyvavusiems žmonėms teko ilgą laiką praleisti aklinai uždarytame name be langų ir durų. Ten nebuvo jokių laikrodžių – žodžiu, laike niekaip nebuvo įmanoma orientuotis. Pasirodė, kad mieguistumo priepuoliai, su kuriais kovoti sunku, visiems žmonėms prasidėdavo 2 kartus per parą – nuo 1 iki 4 valandos nakties ir nuo 13 iki 16 valandos dieną. Aišku, antras snaudulio priepuolis niekaip nesutampa su dirbančio žmogaus grafiku. Dažniausiai darbo diena prasideda 8 – 10 valandą ryto ir baigiasi 17 – 19 val.
 
Šių tyrimų rezultatus tuoj pat įvertino kai kurios Niujorko kontoros, kaip skatinimą veiki. Visada atsiranda gamintojų, kurie pasiruošę užsidirbti iš eilinės visuotinės „bėdos”. Viena Amerikos firma užpatentavo ir ėmė gaminti specialius krėslus miegui, kuriuose galima įsitaisyti su „darbine apranga” taip, kad jos nesuglamžytume, paklausyti tylios muzikos per ausines, įsijungti silpną vibromasažą, sukuriantį įspūdį, kad jūs užsnūdote valtyje ir jus sūpuoja šiltos jūros bangos. Galima net įkvėpti raminančių eterinių aliejų aromatų.
 
Neseniai Manhetene atsidarė pirmasis „miego salonas”, į kurį dieną subėga artimiausių kontorų darbuotojai. Bilietas kainuoja 14 dolerių. Už šiuos pinigus galima pamiegoti 20 minučių. Po to krėslas pats jus išbudins, o paslaugus personalas pasiūlys tonizuojantį gėrimą – vandens su citrina ar mėtomis.
 
Aplinkos pagalba
 
Iš tiesų idėja apie tai, kad dienos poilsis yra tiesiog būtinas, jau seniai sklandė ore. Neveltui kontorų dekoratoriai, užsispyrusiai teigia, kad kiekvienoje darbovietėje turi būti poilsio zona. Žinoma, skirtingose kompanijose tokių patalpų interjeras atrodo savaip. Kartais tai valgomasis, apstatytas patogiais krėslais ir žemais staliukais, arba treniruoklių salė, ar kambarys su sofa ir televizoriumi. Kitoms įmonėms atrodo tikslinga įrengti kontoroje sauną su baseinu, kitur – tikrą barą su užkandžių stalu, barmenu ir stipriais gėrimais.
 
Bet vienu klausimų visų dekoratorių nuomonės sutampa – pasirenkant pagrindinius poilsio zonos darbe atspalvius. Tiesa, viskas priklauso nuo to, kaip kompanijos vadovybė suvokia poilsio prasmę: ar darbuotojai turi ilsėtis aktyviai ir sveikai, ar bevališkai atsiduoti relaksui.
Jei poilsio zonos paskirtis – tonizuoti, sienos, baldai, apdaila turi būti raudonos, mėlynos arba geltonos spalvos. Dizainerių nuomone, šie atspalviai mums asocijuojasi su linksmais vaikiškais žaidimais ir sukuria džiaugsmo ir nerūpestingumo pojūtį. Jei poilsio zonoje kuriama atpalaiduojanti jauki aplinka, interjerui būdingos natūralios žemės ir jūros spalvų gamos.
 
Ruda, terakotos, smėlio, koralų, perlų, samanų, dumblių – tokie atspalviai ramina, yra neutralūs, kitaip sakant, „spalvos trankvilizatoriai”. Joms priskiriama ir žalia, padedanti prisitaikyti prie naujos aplinkos ir naujų aplinkybių. Karamelės atspalvio sienos, šviesaus dramblio kaulo baldai, ryškiai raudonas kilimas – tokioje aplinkoje malonu išgerti kavos, pasišnekučiuoti su kolegomis ir net pasnausti.
 
Nesipriešinkite užplūdusiam nuovargiui, leiskite sau pasimėgauti 20 minučių dienos poilsio.
 
Atramos ir žvalumo taškai
 
Jūs nesuvaldote noro užsnūsti, bet po keletos minučių – svarbios derybos. Ką daryti? Psichologai pataria:
 
1 minutę trinkite ausis;
2 minutes masažuokite delnus;
3 minutes šukuokite plaukus šepečiu į skirtingas puses;
5 minutes pasėdėkite tyloje, patogiai įsitaisę krėsle ar ant kėdės. Tai darant užsimerkite ir spauskite poromis rankų pirštų galiukus.
 
Pilnas pilvas akis spaudžia
 
Kad nugalėtumėt mieguistumą ir palaikytumėt formą darbe, geriau venkite pavienių ir gausių valgymų. Sudarykite tvarkaraštį ir valgykite dažnai, bet po nedaug. Pavyzdžiui, praėjus 1.5 val. nuo darbo dienos pradžios galima išgerti jogurtą, dar po 2 val. – suvalgyti lengvų daržovių salotų, vėliau – vaisių, o likus 2 valandoms iki darbo pabaigos – išgerti žaliosios arbatos su šokoladuku. Jūsų organizmas nebus priverstas virškinti sunkų maistą, o smegenims netrūks kraujo priplūdimų, taip reikalingų intelektualiam darbui.
 
Hormonai, į darbą!
 
Jei dirbate prie kompiuterio, vertėtų darbo dieną padalinti į vienodas dalis. Pavyzdžiui, kas dvi valandas reikia atsistoti, mankštintis ir giliai kvėpuoti. Ypač padeda pailsėti ir nugalėti kasdienį stresą fiziniai pratimai: juos atlikdami jūs verčiate savo organizmą gaminti endorfinus – malonumo hormonus, kurie ir tonizuoja, ir pakelia nuotaiką.

Komentuoti