Slidinėjimo pramogos: ką verta žinoti?

Teksto dydis:

Slidinėjimo pramogos: ką verta žinoti?

2013 saus. 11 14:12

Jau prasidėjo slidinėjimo karštligė. Ši pramoga daugeliui asocijuojasi su daugybe sniego, nuostabiais kalnų vaizdais ir adrenalinu, kai su vėjeliu lekiama nuo kalno. Ką reikėtų žinoti naujokams, kad mėgavimasis žiemos pramogomis būtų saugus ir po atostogų grįžtume sveiki? 
 
Apsauga nuo šalčio – būtina
 
Kad slidinėjimo trasoje nesušaltumėte, ne tik pasiimkite vilnonių megztinių, bet ir išsirinkite specialiai slidinėjimui pritaikytą šiltą, neperšlampamą striukę bei kelnes. Jos turi būti su paaukštintu liemeniu ir apsauga nuo sniego. „MediCA klinikos“ šeimos gydytoja Ineta Marčiukaitytė primena, kad svarbu ir neapsirengti per šiltai. „Slidinėjant suprakaitavus drėgni drabužiai labai greitai kūną atšaldys, ims krėsti drebulys. Tokiu atveju drėgnus drabužius reikia nedelsiant pakeisti sausais“, – teigė I. Marčiukaitytė. Kelionėje į kalnus pravers specialūs šilumą sulaikantys apatiniai marškinėliai ir kelnės arba, jei norite sutaupyti, galite rinktis paprastas medvilnines apatines kelnes ir marškinėlius ilgomis rankovėmis. Su jais ne tik bus šilčiau, jie apsaugos ir nuo sušalimo. 
 
Taip pat nepamirškite šiltų kojinių – jei jos pernelyg plonos, savo pirštų galiukų nuo šalčio nebejausite jau po 15 minučių. Geriau apsimaukite kelias poras plonesnių kojinių nei vienas storesnes. Močiutės megztos pirštinės gali neapsaugoti rankų nuo šalčio ir sniego, todėl geriau rinktis pasiūtas iš neperšlampamo audinio. Jei ketinate slidinėti vietovėje, kurioje šaltis siekia –20 laipsnių, veidą nuo speigo apsaugokite specialia slidinėjimo kauke arba prie veido priglundančia skarele. Taip pat pasitepkite kremu nuo saulės ir riebiu kremu, apsaugančiu nuo šalčio. 
 
Kas padės sušalus?
 
Ką daryti, jei vis dėlto sušalote ir rankos bei kojos ėmė dilgčioti? Gydytoja I. Marčiukaitytė pataria neskubėti jų šildyti po karšo vandens srove. Taip tik dar labiau pažeisite audinius. Geriausia rankas ir kojas pamirkyti kambario temperatūros vandenyje. Sušalę gerkite kuo daugiau šiltų skysčių, venkite alkoholio ir kofeino turinčių gėrimų, nes jie skatina kūną atiduoti šilumą, todėl poveikis bus priešingas. „Camelia“ vaistininkė Zita Janušauskienė pataria su savimi pasiimti specialius „šiltukus“, kurie sužvarbus padės greitai sušildyti kojas ir rankas. 
 
Svarbiausia – atsargumas
 
Net jei gerai valdote slides ar snieglentę, galite patirti sunkią traumą į jus įsirėžus kitam žiemos sporto entuziastui, todėl būtinai saugokite galvą ir pasirūpinkite šalmu. Slidinėjimo akiniai nėra tik madingas atributas. Jie apsaugos jūsų akis nuo kenksmingų ultravioletinių spindulių, varginančio sniego spindesio, padės išvengti į akis lekiančių mažų ledo ir sniego gabalėlių, kai dideliu greičiu leisitės nuo kalno. Snieglentininkai dažnai susižeidžia rankas, todėl reikėtų pasirūpinti riešų apsaugomis. 
 
Išvenkite traumų
 
• Nepersistenkite. Pirmąją dieną venkite didelio fizinio krūvio, kadangi kalnuose padidėja kraujo spaudimas, širdies darbas, padažnėja kvėpavimas. Jei persistengsite, raumenyse susidarys daugiau pieno rūgšties. Dėl to jausite didesnį nei įprastai raumenų skausmą.
• Padarykite apšilimą. Prieš pradėdami slidinėti skirkite10-15 min. apšilimui: atlikite tempimo pratimus kaklo raumenims, mankštinkite kelio ir kulkšnies sąnarius. Ruošiantis į kelionę būtų pravartu kurį laiką pasportuoti, sustiprinti savo raumenis.
• Kriskite atsargiai. Didžiausia snieglentininkų klaida – griūvant atsiremti delnais į žemę, todėl jie ne tik pasitempia sausgysles, bet ir susilaužo rankas. Slidininkai daro kitą klaidą – krisdami sėdasi. Nugriuvus ir pradėjus verstis slidžių galai gali užkliūti už žemės ir skausmingai pasukti kelį. Krisdami stenkitės susiriesti į kamuoliuką arba griūti ant šono – taip išvengsite sunkesnių sužeidimų ar patempimų.
 
Jei nepavyko išvengti kritimo
 
Didžiausios bėdos, kurios gali ištikti slidinėjant – persišaldymas, nušalimai, kūno sumušimai pargriuvus ir raumenų, raiščių bei sąnarių patempimai. „Patyrus traumą slidinėjant pirmiausia jos vietą reikėtų šaldyti – 3 dienas ant skaudamos vietos dėti ledą arba tepti šaldančiu tepalu. Šaltis sumažins patinimą, skausmą bei uždegimą. Taip pat sužeistą vietą reikėtų patepti preparatu, kuris mažintų uždegimą, padėtų gydyti kraujosruvas ir patinimus“, – sakė Z. Janušauskienė. Koją pašaldžius reikėtų šiek tiek pamankštinti – tai apsaugos nuo raumenų mėšlungio. 
 
 
Kas turi būti kiekvieno slidinėjimo mėgėjo vaistinėlėje?
 
„Įvykus nelaimei, slidinėjimo kurorte užsienyje gydymo priemonės gali brangiai kainuoti, todėl kelioninės vaistinėlės turiniu pasirūpinkite iš anksto. Tai kelionės metu tikrai padės sutaupyti, nes čia lengvai rasite reikalingų preparatų už mažą kainą“, – rekomenduoja „Camelia“ vaistininkė Zita Janušauskienė. Ji pataria su savimi būtinai pasiimti šaldančio tepalo, priemonių nuo uždegimo, sumušimo. Reikėtų nepamiršti ir vaistų nuo skausmo bei peršalimo. Vaistinėlėje turėtų būti pleistrų, binto, kurie pravers susižeidus. Taip pat būtinai įsidėkite ir riebaus kremo, kurio sudėtyje nėra vandens.

Komentuoti