Taisyklinga laikysena ir sveikas stuburas

Teksto dydis:

Taisyklinga laikysena ir sveikas stuburas

2014 liep. 18 00:00

Stuburas – skeleto pagrindas, suteikiantis kūnui formą bei išlaikantis jį vertikalioje padėtyje, o visus organus – savo vietose. Dažnai dėl netinkamos gyvensenos stuburas silpsta ir deformuojasi, iškrypsta, o prie jo prisitvirtinę raumenys suglemba.

O kad visa tai neatrodytų taip gąsdinančiai – tereikia šiai problemai užkirsti kelią. Sprendimas: taisyklinga laikysena bei reguliarios mankštos.

Išsitempęs, stiprus ir lankstus – toks stuburas garantuos jums energingumą bei gerą savijautą. Svarbiausias sveiko stuburo pratimas – taisyklinga laikysena.

Taisyklinga stovėsena

Jeigu tenka ilgai stovėti, rekomenduojama maždaug kas 10 minučių keisti pozą perkeliant kūno svorį nuo vienos kojos ant kitos. Stuburą bei galvą visada laikykite tiesiai, pečius atpalaiduotus. Ilgiau stovėdami šiek tiek sulenkite kelius ir, jeigu įmanoma, atsiremkite nugara į sieną. Dirbdami pasilenkę, pavyzdžiui, prie virtuvės stalo, kojas pakaitomis pasidėkite ant atramos (dėžutės ar mažos kėdutės). Svarbu, kad kūno svoris pakaitomis persikeltų nuo vienos ant kitos kojos.

Taisyklinga laikysena vaikštant

Turime eiti taip, tarsi kojos būtų išaugusios iš liemens vidurio, versdamos judėti nugaros, pilvo, šlaunų ir kojų raumenis. Tegul rankos ritmingai juda iš pečių, o galva išdidžiai pakelta aukštyn.

Taisyklinga sėdėsena

Stuburo pagrindas turi būti ant kietos ir tiesios kėdės. Nugara prigludusi prie kėdės atlošo. Pilvas neatpalaiduotas, pečiai tiesūs, galva pakelta aukštai (bet ne užversta). Kojos turi remtis į grindis visa pėda, keliai sudaryti 90 laipsnių kampą. Nesėdėkite susikėlę kojos ant kojos, nes tai užspaudžia laisvą kraujo tekėjimą į širdį. Sėsdami nenukriskite ant kėdės, sėskite minkštai, galvą ir stuburą išlaikykite tiesiai. Keliantis nuo kėdės – stuburas taip pat turi būti tiesus. Nereikia sau padėti sėstis ar keltis rankomis.

Taisyklingas gulėjimas

Tam netinka minkštas, įdumbantis čiužinys. Miegoti reikia ant kieto ir lygaus pagrindo. Kietas, bet elastingas čiužinys leidžia pečių ir dubens kaulams natūraliai išsilenkti. Nedidelė ir minkšta pagalvė dedama tik po galva, ne po pečiais. Sveikiausia gulėti ant dešinio šono.

Komentuoti