2012.02.06 13:00
Laikantis šios dietos dienos kalorijų norma sumažinama 30–50%. Jos laikantis ne tik atjaunėjama, bet galima prailginti gyvenimo trukmę. Laikantis dietos svarbu papildomai vartoti vitaminų, mineralų ir kitas būtinas maisto medžiagas, jei su maistu jų gaunama nepakankamai.
Idėja, kad sumažinto kaloringumo dieta gali prailginti gyvenimo trukmę, buvo išplėtota 1930 – aisiais. 1935 – aisiais, Kornelio universiteto maisto tyrėjai Clive’as McCay ir Leonard’as Maynard’as paskelbė pirmuosius tyrimų rezultatus, kurių metu laboratorinės žiurkės gaudavo vienu trečdaliu mažiau kalorijų (lyginant su kitomis), tačiau nepamirštas ir reikiamas vitaminų, mineralų, baltymų ir kitų būtinų mitybos elementų poreikis. Ši sumažinto kaloringumo dieta padėjo sumažinti žiurkių organizmo energijos poreikius, kas nustebino mokslininkus. Be to, žiurkės, gaudavusios mažiau kalorijų išgyveno 30–40% ilgiau nei tos, kurios buvo maitinamos įprastai. Nuo to laiko atlikta 2,000 panašaus pobūdžio studijų, daugiausiai su gyvūnais.
Sumažinto kaloringumo mityba žengė žingsnį į priekį, dėka Kalifornijos universito patologo Roy’aus Walford’o, studijavusio žmogaus senėjimo biologiją. Jis teigia, kad žmogaus ilgaamžiškumas gali būti padidintas laikantis griežtos dietos, tačiau drauge būtina gauti visų būtinų maisto medžiagų. Roy’aus Walford’o senėjimą stabdantis mitybos palnas pagrįstas jo paties ir kitų mokslininkų atliktais tyrimais.
Tiesa, yra atlikta ir keletas tyrimų su žmonėmis, taip pat vykdomi longitudiniai tyrimai, tačiau akivaizdaus poveikio kol kas dar reikia palaukti, nes su žmonėmis vykdomi tyrimai trunka nepalyginamai ilgiau, nei su gyvūnais. Baigtos studijos parodė, kad kalorijų normos sumažinimas gali prailginti žmogaus gyvenimo trukmę ~30%. Žinoma, kad maksimali žmogaus gyvenimo trukmė 110–120 m., o tai reiškia, kad dietos pagalba šią trukmę galima prailginti iki 143–156 m. Tai nepaprastai ilgas laiko tarpas, todėl į tyrimus turėtų būti įtrauktos kelios mokslininkų kartos. Tik keletui žmonių yra pavykę išgyventi daugiau nei 110 m. ir tik du žmonės peržengė 120 m. ribą: Jeanne Louise Calmet (1875–1997) iš Prancūzijos, gyvenusi 122 metus ir 164 dienas bei Shigechiyo Izumi (1865–1986) iš Japonijos, gyvenęs 120 metus ir 237 dienas.
Nuo 1980 – ųjų buvo išleista begalės knygų, siūlančių dietomis prailginti gyvenimo trukmę. Populiariausios jų: Okinavos dieta, antiuždegiminė dieta, ilgaamžiškumo dieta, kraujo grupės dieta, jauninančios mitybos planas ir 120 – ies metų dieta.
Kalorijas apribojanti dieta turi nestokoti visų būtinų vitaminų ir maistinių medžiagų. Atminkite, kad žmonės išgyvenę badmetį ilgai negyveno, nes jiems trūko būtinų vitaminų, mineralų ir kitų medžiagų. Jauninančios dietos geriausia imti laikytis apie 25 – uosius gyvenimo metus.
Nors jauninčių dietų ir yra įvairių, dauguma jų siūlo į mitybą įtraukti daržoves, vaisius, žuvį, soją, mažai riebalų ar visai riebalų neturinčius pieno produktus, riešutus, avokadą ir alyvuogių aliejų. Iš gėrimų siūloma rinktis vandenį ir žalią arba juodą arbatas.
Nemanykite, kad sumažinę dienos kalorijų normą, turėsite visiškai badauti. Štai keletos knygų apie jauninančias dietas autorius Roy’us L. Walford’as (1924–2004) siūlo per dieną suvartoti 1,800 kalorijų. Yra du metodai dietai pradėti: staigus ir palaipsnis.
















:DD 2012.03.31 09:38
Nuo tokios "DIETOS" dar geiciau numirsi:DDD