Neišnaudotų atostogų sindromas

Teksto dydis:

Neišnaudotų atostogų sindromas

2013 rugp. 23 00:00

Vasara lekia į pabaigą, dauguma sukaitę, bet pailsėję grįžo į darbus, tačiau yra tokių, kurie dar neatostogavo, ir tokių, kurie neatostogauja visai.
Šiems ir tenka pajusti naujo šiuolaikinio negalavimo – neišnaudotų atostogų sindromo pasekmes – širdies priepuolius, insultus, vėžinius susirgimus ir kitas rimtas sveikatos problemas. Be to, žmonių, kuriuos ilgą laiką vargina šis sindromas, gyvenimo trukmė mažesnė nei chroniškų alkoholikų!
 
Mes galime save paguosti tik tuo, kad neatostogaujame absoliučiai savo noru. Teisėsauga garantuoja mūsų teisę į atostogas, o, pvz., amerikiečiams tenka tik pasikliauti darbdavio malone ar kontrakto sąlygomis. Todėl neatsitiktinai pats terminas „atostogų nebuvimo sindromas“ atsirado JAV. Ten atostogos vidutiniškai trunka 10 darbo dienų.
Kitose industriškai išsivysčiusiose šalyse atostogaujama nuo 18 iki 32 dienų. Apklausų rezultatais, dauguma žmonių norėtų ilsėtis ilgiau, tačiau prioritetų sąraše, ilgos atostogos žymiai nusileidžia tokiems rodikliams, kaip darbo užmokesčio dydis, medicininis draudimas, darbo kokybė ir t. t.
 
Medikai ištyrė, kad reguliarios, pilnavertės atostogos, 20 % sumažina ankstyvos mirties riziką. Taip pat, mokslininkų tvirtinimu, gerai pailsėti... reiškia sėkmingiau kontroliuoti savo svorį, kurio augimo „šaknys“ neretai yra strese ir pervargime.
 
Problema dar ir ta, kad netgi ištrūkę atostogų, dauguma pailsėti negali. Kompanijų vadovybė prašo savo darbuotojų būti pastoviai pasiekiamais. Šiuolaikinės ryšio priemonės suteikia tokią galimybę, todėl žmogus gali dirbti bet kur ir bet kada... O kai kurie net jaučiasi kalti, palikę darbo vietą ir išėję atostogų...
 
Tai ką daryti?
 
PIRMA. Niekada, jokiomis aplinkybėmis neatsisakyti atostogų!
 
Jų metu reikia visai pamiršti darbą.
Daugeliui tai visiškai neįmanoma. Atostogos, apsikabinus mobilųjį telefoną, nešiojamąjį kompiuterį, yra tas pats, kas ir visiškas „ atostogų nebuvimas“. Jūs tik pakeisite kontoros sienų peizažą į viešbučio kokiame kurorte interjerą. Geriausia, žinoma, važiuoti kur tokios ryšio priemonės neveikia, jei jau „ ranka nekyla“ jų išjungti.
 
ANTRA. Nesmulkinkite atostogų į „gabalėlius“.
 
Jei jums priklauso mėnesio atostogos, galite jas padalinti į 2 dalis (po 2 savaites), bet geriau to nedaryti. Mokslininkų nuomone, visapusiškai pailsėti galite ne mažiau kaip per 3 savaites. Savaitės atostogos neturi jokios prasmės. Jūs spėsite nebent išsimiegoti.
 
TREČIA. Pailsėti – reiškia visiškai pakeisti veiklą.
 
Dauguma atsisako atostogų, tvirtindami, kad jie paprasčiausiai neturi laiko ir noro aukoti savo gyvenimo mėnesį „pasikepinimui“ po pietų saule. Bet kas sako, kad atostogauti reikia būtent taip? Jei jūs nuo ryto iki nakties sėdite tvankioje kontoroje, verta suderinti poilsį su fiziniu apkrovimu (ar tai būtų aktyvios sporto rūšys, ar lysvių kasimas darže).
 
Bet kokiu atveju, atostogų pradžioje verta gerai išsimiegoti – dieną ar dvi. Tai padės organizmui greičiau išsivaduoti iš įprastinės stresinės būsenos ir pradėti pilnavertiškai atostogauti.

Komentuoti