Stresas darbe sukelia emocinį persivalgymą?

Teksto dydis:

Stresas darbe sukelia emocinį persivalgymą?

2012.06.10 15:34

Sunkios savaitės darbe? Trūksta poilsio? Šitaip jaučiantis daugelis nori grįžti namo, ištiesti kojas ir... skaniai prisivalgyti. Persivalgiusios jaučiamės it oro pripūsti balionai. Prisikirtus vakare, situacija iš ryto beveik nepakinta, imame graužti save mintimis apie sportą, kuriam ne visada turime laiko. Persivalgymus paprastai lemia emocijos. Grįžus namo tai tampa saugiu ir jaukiu prieglobsčiu, tam tikra poilsio forma, ne tik būdu numalšinti po visos dienos kilusį alkį. 

Emocinis persivalgymas gali užklupti ne tik po darbo, bet ir darbuojantis biure. Tarkime, kai kuriems ypač pavojingas priešpiečių metas. Nenuostabu, kad per skubėjimą pamirštame papusryčiauti, o atėjus priešpiečiams užklumpa svajonės apie picą, ledus, kavą su riebios grietinėlės puta. Minčių apie paprastas salotas ir kepsnį bei žaliąją arbatą kaip nebūta, ypač jei ir vėl sunervino bendradarbė ar viršininkas. 

Beveik visuose darbuose žmonės patiria stresinių situacijų. Tai neišvengiama. Tačiau kaip elgtis tiems, kuriems stresas sukelia besaikį valgymą? Emocinį persivalgymą galima palyginti su prastu vaikinu: žinai, kad jis tau netinkamas, bet draugauji toliau, nes tai tiesiog patogiau, nei kažką keisti gyvenime. Kita vertus, reikia tik labai norėti ir panašūs įpročiai taps praeitimi. 

Pradėkite mažais žingsneliais ir po kurio laiko pamatysite, kaip toli nuėjote. Net jei rezultatas ir nebus visiškai toks, kokio tikėjotės, vis tiek būsite kažką pasiekusi. Pažiūrėkite į senesnes nuotraukas − gal jos padės susidaryti nuomonę apie rezultatą. 

Suraskite laiko sportui. Grįžus namo nebūtina pulti valgyti, ypač jei po pietų vis dar nejaučiate alkio. Jaukų prieglobstį gali suteikti ne tik maistas, bet ir atpalaiduojanti aktyvi veikla. Šiuo atveju labiausiai tiks joga, pilatesas ir kiti ramiai nuteikiantys pratimai. 

Kad emocinis persivalgymas netaptų geriausiu draugu, būtina gerai išsimiegoti. Aštuntą vakaro merkiasi akys? Puiku! Užuot kimšusi picą ar pyragaičius, atsipalaiduokite šiltoje vonioje ir eikite miegoti. 

Grįžus namo galima ne tik valgyti, bet ir paskaityti knygą ar žurnalą, susitvarkyti spintą, pasidaryti manikiūrą. Dažniau susitikite su draugais, nueikite į kiną ar koncertą. Įdomi veikla padeda atitraukti mintis nuo maisto. Jei tai negelbsti, įsigykite šunį. Augintis privers vakare išeiti pasivaikščioti ir padės nuvyti neigiamas emocijas.

Komentuoti