Sveikos gyvensenos patarimai vasarai

Teksto dydis:

Sveikos gyvensenos patarimai vasarai

2012 rugp. 2 17:27

Vasara - bene gražiausias ir maloniausias metų laikas. Nors jis ir gali kelti tam tikrų pavojų sveikatai, ją šviečiant saulei taip pat galima gerokai pagerinti. Pateikiame kelis patarimus, kaip derėtų elgtis siekiant sau nepakenkti ir pagerinti fizinę būklę. 

Džiaukitės uogomis 

Vasarą norite pagerinti savo mitybą? Paprasta. Kasdien suvalgykite po puodelį ar bent saują šviežių uogų. Mėgaukitės mėlynėmis, braškėmis, žemuogėmis, avietėmis, gervuogėmis. Pasinaudoję šiuo patarimu įgysite antioksidantų. Pastarieji sustiprins jūsų kūno audinius bei gerokai sumažins su amžiumi susijusių ligų riziką. Be to, uogose - itin mažai cholesterolio. Pastovus šių vasarų gerybių vartojimas netgi sumažina kai kurių vėžio formų tikimybę. 

Mylėkite augalus 

Vasara - puiki proga užsiveisti nedidelį sodelį ar tiesiog auginti gėles. Neturite sodo ar kaimo sodybos? Sodininkyste puikiai galite užsiimti balkone arba ant palagės. Žaliuojantys ir žydintys augalai atstoja nemokamus prichologus – jie mažina fizinę ir protinę įtampa, padeda atsipalaiduoti. 

Mėgaukitės gamta 

Puikiu oru sedėti namuose – baisi kančia ir nuodėmė. Tiesiog leiskite laiką atvirose erdvėse. Važinėkite dviračiais, parke žaiskite stalo žaidimus, plaukiokite ir jauskitės laisvi. Pastovus judesys padeda išsikrauti ir stiprina kūną. Tiesa, būdami lauke esant aukštai oro temperatūrai turėtumėte saugoti savo odą.

Tausokite akis 

Vienas didžiausių šiltų orų minusų – itin kenksmingi ultravioletiniai spinduliai. Šio tipo spinduliai daro didelę žalą regai, tad vasarą patartina saugoti savo akis. Būnant lauke reikėtų kuo dažniau dėvėti akinius nuo saulės ar plačiabrylę skrybėlę. Apsaugos priemonės padeda išvengti kataraktos (akies lešiuko padrumstėjimo) bei raukšlių aplink akis. 

Saugoti akis patartina ir pjaunant žolę ar gyvatvorę. Pastarę su gydytoju dėvėkite specialiai sau pritaikytus akinius – taip apsaugosite akis nuo įvairių galimų krislų. 

Tebūnie atostogos!

Norite pagerinti širdies veiklą? Vasarą tiesiog atsipalaiduoite... Stenkitės dirbti ne itin aktyviu grafiku ir atraskite laiko atostogoms. Atostogos teikia visokeriopą naudą: padeda sumažinti kraujospūdį, širdies ritmą, mažina riziką susirgti širdies ligomis, padeda užsimiršti ir mažina stresą. 

Gerkite... silpną alkoholį 

Stiprūs alkoholiniai gėrimai sveikatai dažniausiai nepadeda. Tačiau silpni, vos kelių laipsnių stiprumo gėrimai vasarą visai rekomenduotini ir netgi mažina galimybę susirgti širdies ligomis. Sakingai vartojami gaivūs alkoholiniai gėrimai, kaip šaltas alus, natūralus sidras ar su sultimis maišytas vynas, nedaro žalos ir padeda atsipūsti. 

Išsimiegokite 

Vasarą dažnai nešalta ir naktimis. Nenuostabu, jog žmonės šiltuoju metų laiku miega itin mažai. Visgi, to daryti nereikėtų. Kad ir koks geras būtų oras, žmogus turi išsimiegoti ir leisti savo kūnui pailsėti. Be to, reikėtų vengti miego dieną, jis rekomenduojamas tik tuo atveju, jei kasdien vyksta tuo pačiu metu. Miego stoka ar išsibalansavęs režimas gali sukelti nervinę įtampą.

Komentuoti