Amžiaus rykštė: nutukimas

Teksto dydis:

Amžiaus rykštė: nutukimas

2012 kov. 19 17:55

Vis dar klaidingai manoma, kad nutukimo problema Lietuvai dar neaktuali, nutolusi kažkur toli toli į Vakarus, už Atlanto, kažkur Amerikoje. Tačiau užtenka apsižvalgyti aplink, kad suprastum: jei ne tu, tai bent keli šeimos nariai turi antsvorio, o vyresniųjų (nuo 50 m.) tarpe apskritai sunku rasti liekną pilietį. Nutukimas tapo epidemija, nuo kurios vieno veiksmingo vaisto nėra ir kiekvienas „ligonis“ turi atrasti sau tinkamą.

Mažinti porcijas!
Prieš keliolika metų žodis „dieta“ reiškė ne ką kita, kaip gydymo maistu metodą, išbraukiant arba įtraukiant į valgiaraštį medžiagas, reikalingas atitinkamam tikslui pasiekti. Dabar dietos subalansuotos lengvatikėms.
Vis tik faktas lieka faktu: kad ir kaip norėtumėte atsikratyti nereikalingo kūno svorio, be valgiaraščio korekcijų neapsieisite.
Pagrindiniai principai: mažiau riebių padažų – juos keiskite prieskoninėmis žolelėmis, pipirais ir kitais skonio suteikiančiais natūraliais prieskoniais (be druskos); saldumynai – šventės atributas, jei kurią dieną jaučiate, kad nesuvalgę ko nors saldaus imsite verkti, rinkitės produktą, kuris būtų pakankamai saldus, bet mažiau mėgstamas (pvz., ne pienišką, o juodą šokoladą); sriuba – skrandžio apgavikas, rodos suvalgėte visą dubenį maisto, o iš tikrųjų – tik pusę (kita pusė – vanduo); riebią mėsą palikite vasaros iškyloms, jei be kiaulienos neišgyvensite, garnyrui pasigaminkite salotų, ieškokite kompromiso pats su savimi; prekybos centre rinkitės krepšelį, o ne vežimą – tikrai nesinorės krauti tiek, kad nepaneštumėte; apsipirkimą pradėkite ne nuo duonos ar koldūnų skyriaus, o nuo daržovių ir vaisių. Valgykite reguliariai, neleiskite sau sužvėrėti iš alkio, ruoškite maistą pats – matysite, ko ir kiek dedate.

Vanduo ir gydo, ir lieknina
Šia gudrybe naudojasi ir Holivudo žvaigždės, ir tolimiausiame Lietuvos krašte gyvenanti močiutė. Gurkšnokite vandenį, kai tik praalkstate, o iki kito valgymo likus valandai, išgerkite stiklinę vandens.
Per dieną žmogui rekomenduojama išgerti ne mažiau 2 litrų vandens. Paprasčiausia taisyklė apskaičiuoti, kiek vandens reikia stambaus sudėjimo žmonėms: 15 ml vandens 0,45 kg kūno svorio.
Kava, sriuba, arbata ir juo labiau alus NĖRA vanduo. Vanduo ir skysčiai skirtingai veikia organizmo chemines savybes. Kai geriame populiarius sintetinius gėrimus, jų cheminės medžiagos keičia organizmo chemines savybes centrinės nervų sistemos kontrolės centruose. Netgi pienas neveikia organizmo taip, kaip vanduo. Kūnui reikia vandens – niekas jo neatstos.
Kuo vanduo gali prisidėti prie lieknėjimo? Žmonės itin dažnai painioja alkį ir troškulį ir vietoje to, kad numalšintų tikrąjį poreikį (troškulį), suvartoja daug papildomų kalorijų kišdami į skrandį tai, ko jam visai nereikia. Taip pat vanduo yra labai svarbus medžiagų apykaitos procese, nes didžioji dalis medžiagų apykaitos reakcijų vyksta skystoje terpėje. Nesant pakankamam skysčių kiekiui, medžiagų apykaita lėtėja.

Vanduo ir sportas
Dažnas, siekiantis sulieknėti, ne tik koreguoja maisto racioną, bet ir pradeda sportuoti, aktyviau gyventi. Tokiu atveju rekomenduojama išgerti kelias papildomas stiklines vandens, nes sportuojant (taip pat ir vasarą), kūnas netenka daugiau skysčių. Atsigerkite vandens prieš treniruotę, ne tik po, mat tai, kad jus troškina, yra ženklas, kad organizmui jau trūksta skysčių, o jų trūkti neturėtų. Negerkite gazuoto ir daug mineralinių druskų turinčio natūralaus mineralinio vandens.

Pirkti mineralinį? Gerti iš čiaupo? Virinti? Kuo skiriasi šie vandenys? Kaip išsirinkti?
Rekomenduojama rinktis lengvai šarminį vandenį. Virinant vandenį iš jo pašalinami visi mineralai, todėl jį vartoti geriau trumpą laiką. Tuo tarpu geriant šarminį vandenį, jūsų organizmas gauna ne tik daugiau mineralinių medžiagų, bet ir deguonies. Kai kraujyje daugiau deguonies, jis yra skystesnis, o tai lengvina širdies darbą.

Komentuoti

Skaitytojų komentarai (1)

Laurita 2012 kov. 27 11:54

Labiausiai tunkame dėl neteisingos mitybos ir pernelyg mažo judėjimo....
neblogų minčių apie neteisingą mitybą R. Stukas išsakė šiame straipsnyje....
http://www.delfi.lt/news/daily/Health/lietuviu-maitinimosi-ypatumai-kodel-musu-mityba-ydinga.d?id=57018541