Kaip maistas veikia mūsų savijautą ir sveikatą

Teksto dydis:

Kaip maistas veikia mūsų savijautą ir sveikatą

Po sotaus Velykų stalo turbūt ne vienas save keikiame, kad galėjome atsisakyti dar vieno virto kumpio gabalėlio, ar susidaužę kiaušiniais nebūtinai juos pulti valgyti. Bet nėra ko po kiekvienos šventės ant savęs pykti. Šventė, tai geros emocijos sielai ir nauda kūnui. Viena kita saikingesnio maitinimosi diena ir viskas grįš į savo vėžes. Geriau pasidžiaukime, kokiomis naudingomis medžiagomis palepinome savo organizmą.
 
Proteinai – energijos šaltinis. (Gavome užtektinai)
 
Būtinai atsiminkite, kad turtingas proteinais maistas mums teikia jėgų, stiprina atmintį ir aprūpina organizmą energija. Proteinų gausu mėsoje, paukštienoje, žuvyje, vištos kiaušiniuose, ankštinėse kultūrose. Jais turtingi ir pieno produktai: sūris, pienas.
 
Angliavandeniai – savotiški antidepresantai. (Pyragas buvo labai gardus)
 
Angliavandeniai skatina seratonino gamybą, o jo poveikį daug kas iš mūsų turbūt pajutome antrą Velykų dieną: organizmas nurimsta, ilsisi, silpsta skausmai, o kartais net apima mieguistumas. Daug angliavandenių yra įvairiuose kruopose, vaisiuose, ruginėje duonoje, miltiniuose gaminiuose.
 
SVARBU
 
Turtingą proteinais ir angliavandeniais maistą reikėtų valgyti atskirai. Jei, pavyzdžiui, pietums valgysite žuvį (proteinų šaltinį) su bandele (turtinga angliavandeniais) jūs negausite reikalingo energijos užtaiso, nes šiuo atveju, angliavandeniai savo relaksaciniu poveikiu nuslopins visą energiją. Teisinga būtų iš pradžių suvalgyti žuvies, o po kelių valandų bandelę.
 

Kofeinas gali būti efektyvus antidepresantas. (Kiek puodelių išgėrėte po švenčių?)
 
Nežiūrint į tai, kad kofeinas pasižymi ir tam tikru neigiamu poveikiu organizmui, jis gali būti puikus antidepresantas, kai vargina lengva depresijos forma, ar šiaip jaučiatės prislėgti. Be to, nepamirškite, kad jo poveikis yra ilgalaikis, todėl nepajutus efekto iš karto, nereikia griebti kito kavos puodelio. Palaukite.
 
Bloga nuotaika. (Gal organizmui trūksta seleno?)
 
Tyrimų rezultatai rodo, kad žmonės, kurių organizmui trūksta natūralaus mineralo seleno, yra labiau emocionalūs, agresyvesni, dažniau pasiduodantys depresijai. Patenkinus organizmo poreikį reikiamu seleno kiekiu pagerėja nuotaika ir savijauta. Šio mineralo turi kaštainiai. Tai valgomieji kaštainio medžio (Castanea sativa Mill.) vaisiai, panašūs į mūsų kaštonus. Valgomasis kaštainis savaime auga Viduržemio ir Juodosios jūros pakrantėse, Vakarų Užkaukazėje ir Šiaurės Kaukaze. Kaštainio vaisių jau galima nusipirkti ir pas mus. Dar seleno yra saulėgrąžose, kruopose, pjūklažuvėje.
 
Valgykime kiaušinius. (Niekas nesako, kad šiandien)
 
Taip, mes visais būdais stengiamės kuo mažiau (?) valgyti maisto, turinčio cholesterolio. Žinome, kad jo yra ir kiaušiniuose. Bet visai atsisakydami tokių patiekalų galime susidurti su kita problema: cholino, medžiagos atsakančios už mūsų atmintį ir dėmesio koncentraciją, trūkumu. Cholino yra kiaušiniuose, todėl valgyti juos protingais kiekiais, nekenksminga, o naudinga.
Turime gerų naujienų kiaušinių mėgėjams! Tyrimai rodo, kad dabar kiaušiniuose kur kas mažiau cholesterolio, nes vištų nebelesina kaulamilčiais.

Komentuoti

Skaitytojų komentarai (5)

Eisvyde 2018 rugp. 5 13:00

Man labai patinka daniskas preparatas Bio selenium+zn.Skaiciau kad organinis ir geriausiai pasisavina

Egle 2018 birž. 14 22:10

Selena vartoju nuolat, esu skaiciusi kad tai galingas antioksidantas.Renkuosi daniska Bio selenium+zn.

Arnas 2012 rugs. 27 14:42

Mėgstate skanią šviežią ar rūkytą žuvį? Nuoširdžiai rekomenduoju paragauti Afrikinio Šamo! Labai skanu.