Kokią mėsą sveika valgyti būtent jums?

Teksto dydis:

Kokią mėsą sveika valgyti būtent jums?

Yra žinoma, kad, pavyzdžiui, sergantiems ateroskleroze, mėsa, ypač riebi, nerekomenduojama. Bet jei jau labai norisi – galima suvalgyti gabalėlį avienos ar kalakutienos. Kiaulieną, medikų nuomone, geriau valgyti dabar, žiemą (ypač, jei žmogus turi dirbti lauke), nes kiauliena atstato jėgas. Tačiau, daugelis laiko ją riebiu ir sunkiu maistu. Iš tikrųjų po avienos, kiauliena yra lengviausiai įsisavinama. Maistinėmis savybėmis ji pranoksta kitas mėsų rūšis. Joje yra labai daug B grupės vitaminų (B1, B2, B3, B6 ir B12).  
Ne tik pačios kiaulienos, bet ir jos taukų sudėtyje yra du kartus mažiau cholesterolio, nei grietinėlės svieste, ir tris kartus mažiau, nei kiaušinyje. Vienok sergant cholecistitu, duodenitu (kepenų tulžies latakų uždegimu) ir ateroskleroze kiaulienos taukų vartoti negalima. Turint egzemą kiaulienos vartojimą reiktų riboti, nes joje yra daug riebiųjų rūgščių.
 
Triušiena – turtingiausia baltymais mėsa. Nors triušio mėsoje riebalų nedaug (viso 9 proc.), bet pagal tai, kiek joje yra nesočiųjų rūgščių, triušiena vertinama kaip turtingas ir naudingas produktas. Triušienoje labai daug ląstelienos. Ši mėsa praktiškai nesukelia alerginių reakcijų, todėl tinka net mažiems, sergantiems alergija, vaikams. Triušio kepenys ypač naudingos po sunkių ligų ne tik vaikams, bet ir suaugusiems.
 
Jautienoje yra daug geležies, todėl ji naudinga esant anemijai susijusiai su geležies deficitu organizme (kitas anemijos rūšis geriau gydyti burokėliais, obuoliais, granatais). Seno gyvulio mėsa sunkiau įsisavinama, todėl nerekomenduojama vaikams ir pagyvenusiems žmonėms – ją geriau pakeisti veršiena.
 
Švelni naminės vištos mėsa gerina skrandžio veiklą. Bet vištienos sultinys gali kenkti sergant skrandžio ar dvylikapirštės žarnos opa, opiniu kolitu, nes stimuliuoja skrandžio sulčių gamybą. Vištos skrandeliai labai naudingi tiems, kam sulėtėjusi fermentų organizme gamyba (tai dažnai būna mažiems vaikams ar žmonėms, varginamiems disbakterijozės).
 
Aviena labai tinka vyresnio amžiaus žmonėms, o jauno gyvulio mėsa naudinga ir vaikams. Joje yra daug floro, apsaugančio dantis nuo ėduonies. Avienos riebaluose mažai cholesterolio. Be to, aviena vertinga diabeto profilaktikoje, ji stimuliuoja kasos darbą.
 
Mėsos sultiniai bus naudingi sergantiems gastritu ir turintiems mažą skrandžio rūgštingumą, žmonėms. Bet jie visai netinka tiems, kuriuos vargina skrandžio opa ar rūgštingumas padidėjęs. Nesveikas kepenis mėsa taip pat veikia neigiamai. Nes bet kokioje mėsoje daug toksinių medžiagų, be to gyvulius papildomai šeria antibiotikais ir hormoniniais stimuliatoriais, o šios medžiagos ardo kepenis ir inkstus.
 
Bet vis dėlto nuo mėsos kartais reikia pailsėti, todėl visose pagrindinėse religijose ir yra numatytos pasninko dienos. Po Gavėnios, kai organizmas pailsėjęs nuo mėsiško maisto, mes tampame ramesni ir sumanesni. Tiesa, visiškai atsisakyti mėsos nerekomenduojama, nes mūsų maitinimasis turi būti pilnavertis ir subalansuotas.
 
 
 

Komentuoti