Maistas prieš gripą ir peršalimą

Teksto dydis:

Maistas prieš gripą ir peršalimą

2010 saus. 28 00:00

Ar jūs pastebėjote, kad ko nors saldaus ar miltinių patiekalų žiemą norisi dažniau nei vasarą? Yra paaiškinimas – norisi save palepinti šaltais žiemos vakarais, pakelti nuotaiką, nes nuo saldumynų gaminasi džiaugsmo hormonai endorfinai. Tačiau, žiema – ne tas metas, kai verta padauginti saldumynų, net nežiūrint į tai, kad šiuo sezonu trūksta vietinių vaisių ir daržovių. Būtina atkreipti dėmesį į tuos produktus, kurie jums padės kovoti su peršalimu, išlikti žvaliais ir energingais.
 
Vanduo
Be vandens medžiagų apykaita negali normaliai funkcionuoti, be jo organizmas neapsivalo, o, priešingai, kaupia šlakus. Vandens trūkumas organizme padidina jūsų galimybę persišaldyti. Todėl nepamirškite daugiau gerti paprasto vandens ar gėrimų be kofeino, galbūt net nugalėdami norą išgerti karštos arbatos ar kavos.
 
Bifidojugurtas
Taip vadinami gyvieji jogurtai leidžia palaikyti pastovų svorį, sveiką žarnyną ir stiprią imuninę sistemą. Visa tai labai svarbu gripo ar ŪRVI profilaktikai. Be to, 100 g neriebaus jogurto teturi 100 kcal.
 
Miusli
Tai puikus vitaminų ir mikroelementų, ypač cinko ir seleno, šaltinis. Jei nemėgstate miusli, rinkitės avižinę ar kokią kitą košę Tai gera dienos pradžia. Rekomenduojama porcija: 75 g – 183 kcal.
 
Apelsinai, greifrutai, kivi, žalieji ankštiniai pipirai
Kiekviename iš šių vaisių yra paros vitamino C norma. Vitaminas C stiprina imuninę sistemą. Jį dažniausiai ir naudoja gijimo proceso metu. Apelsinai, greifrutai, žalieji ankštiniai pipirai turtingi flavonoidais (lot. flavus – geltonas), kurie sustiprina antioksidacinį vitamino C poveikį. Be to, tai pats pigiausias askorbo rūgšties šaltinis žiemą. Viename apelsine (greifrute)yra 60 kcal, pipire – 73 kcal.
 
Česnakas
Česnake yra antibiotiko alicino, kuris, remiantis tyrimais, padeda išvengti komplikacijų po peršalimo ir gripo. Jau viena skiltelė česnako per dieną turi būtiną profilaktinį ir antiseptinį (priešmikrobinį) poveikį. Jei nemėgstate česnako kvapo, pabandykite nuryti visą skiltelę iškart. Vienoje skiltelėje – 3 kcal.
 
Jautiena
Jautiena – puikus baltymų, geležies, cinko, seleno šaltinis, padedantis jūsų organizmo ląstelėms nugalėti bet kokias ligas. Žiemą naudinga derinti jautieną su česnaku ar nevirtomis daržovėmis, tai padidins šių produktų efektyvumą kovoje su peršalimu. 100g jautienos turi 120 kcal.
 
Jūsų racionas peršalimo ligų laikotarpiu gali būti toks:
 
Pusryčiai:
·         stiklinė apelsinų (greifrutų, pomidorų) sulčių;
·         avižinių (kukurūzų) dribsnių košė su nuriebinta grietinėle (pienu)ir džiovintais (šviežiais) vaisiais, riešutų sviestu.
Pietūs:
·         sriuba su ankštiniais;
·         kalakutiena (vištienos krūtinėlė) su žalumynais, pomidorais, šviežiais agurkais arba;
·         daržovių pica iš brokolių, svogūnų, grybų su pomidorų, žirnelių, paprikos, kopūstų salotomis.
Vakarienė:
·         vištienos file česnako padaže su troškintomis daržovėmis (brokoliais, paprika, žaliais žirneliais) arba;
·         troškintos daržovės su bulvėmis;
·         vaisių salotos su jogurtu.
 
Dar rekomenduojama:
 
  • Kadangi centrinio šildymo metu butuose oras išsausėja, reiktų jį papildomai drėkinti (kondicionieriai);
  • Pastoviai vėdinti kambarius;
  • Vartoti multivitaminus – palaikyti imuninę sistemą;
  • Pasiskiepyti nuo gripo (bet tai reikia padaryti iš anksto, ne vėliau kaip likus porai mėnesių prieš pasireiškiant gripo protrūkiams).Jei jūs esate vienas iš tų nelaimėlių, kuris pastoviai serga gripu: tuo laikotrapiu, kai siaučia gripas, stenkitės daugiau ilsėtis, dažniau plaukite rankas su muilu ir kuo mažiau kontaktuokite su sergančiais ar peršalusiais žmonėmis, sportuokite ir teisingai bei naudingai maitinkitės.

Komentuoti

Skaitytojų komentarai (1)

lala 2012 rugp. 29 16:31

patariat naudoti kondicionierius sausuose patalpuose??!?!?! labai daug staripsniu parasyta apie ju zala sveikatai... gal geriau sustokit ties patalpu vedinimu. juk galima atidaryti langa kambary 5 minutem ir is jo iseiti uzdarius duris ir issivedins ir nepersalsit :)