Natūralus maistas – sveikas maistas

Teksto dydis:

Natūralus maistas – sveikas maistas

Hipokratas yra pasakęs: „Maistas turi prilygti vaistams”. O kad taip būtų, maistas turi būti natūralus, - toks, kokį mums dovanoja Gamta. Tokį maistą lengviausia pasisavinti organizmui. Kur begyventų žmogus, tinkamiausias maistas jam visada yra grūdai, ankštinės kultūros, daržovės ir vaisiai. Tokiame maiste yra visų gyvybiškai svarbių medžiagų, todėl būtent jis gali prilygti vaistams.
 
Natūralaus ir ekologiškas maistas išpopuliarėjo Amerikoje ir Vakarų Europoje maždaug 1970-ais metais. Tada buvo suformuoti principai, kaip išvengti dirbtinių komponentų ir „perdirbtų” maisto produktų, pavyzdžiui, rafinuoto balto cukraus ar miltų.
 
Natūralūs maisto produktai tai maisto produktai, kurie yra minimaliai apdoroti. Deja, šiuo metu dažniausiai maisto patiekalų ruošime yra naudojami būtent perdirbti produktai. Natūralaus maisto dietos šalininkai teigia, kad rafinuoti ingredientai maiste skatina nutukimą, diabetą, vėžį ir širdies ligas.
Natūraliame maiste nėra tokių ingredientų, kaip rafinuotas cukrus, rafinuoti miltai, aliejai, saldikliai, maisto produktų dažikliai, arba skonio stiprintojai. Natūraliame maiste vietoj baltojo cukraus dažnai naudojamas natūralus medus, agavos nektaras ir klevų sirupas. Vietoj įprastos valgomosios druskos pirmenybė teikiama jūros druskai.
Natūralūs maisto produktai tai – šviežios daržovės, nešveisti rupūs miltai ir iš jų pagaminti produktai, natūralūs ryžiai bei kitos kruopos su luobele, taip pat nekonservuoti ir kiti produktai, kurių sudėtyje būtų kuo mažiau druskos, cukraus ar kitų žmogaus organizmui žalingų, nenatūraliai skonį ir išvaizdą gerinančių maistinių priedų, o ypač tų, kurie yra paskelbti pavojingais sveikatai.
 
Rytiečių teigimu, geriausia valgyti tokį maistą, kuris negali „pabėgti”, t.y. tik augalinės kilmės produktus. Tai nereiškia, kad būtina visiškai atsisakyti gyvulinės kilmės arba termiškai apdoroto maisto, bet geriau, kad jis sudarytų mažesnę raciono dalį negu augalinis. Iš augalinių produktų pačiais naudingiausiais laikomi grūdai - ryžiai, kukurūzai, kviečiai, miežiai, grikiai ir kt. Naudinga valgyti ne tik pačius grūdus, bet ir iš jų pagamintas kruopas. Virti jas galima tik vandenyje. Iš rupiai sumaltų grūdų galima kepti duoną su sėlenomis.

Pasiryžus sveikai maitintis, rekomenduojama pirmąsias 7-10 dienų valgyti tik grūdų patiekalus. O vėliau jau galima racioną papildyti ir kitokiais produktais: daržovėmis, vaisiais, žalumynais, priklausomai nuo metų laiko. Kiekvieną daržovę ir vaisių dera valgyti tik jo „sezono” metu. Kitais metų laikais juos geriau pakeisti ankštinėmis kultūromis, riešutais, žuvies patiekalais.
Racioną geriausia pakoreguoti taip, kad 50-60 proc. sudarytų grūdų patiekalai, 25-30 proc. - vaisiai ir daržovės, 5-10 proc. - ankštinės daržovės ir papildomi produktai: žuvis, riešutai, desertai. Mėsą, pieno produktus reikia valgyti retai ir negausiai.
Natūralus ir ekologiški produktai yra parduodami natūralaus maisto parduotuvėse, ūkininkų prekyvietėse.
 
Be to, reikia nepamiršti, kad sveikiausias maistas žmogui yra tas, kuris auga toje pačioje žemėje, vandenyje ar ore, kur gyvena ir pats žmogus.

Komentuoti

Skaitytojų komentarai (3)

Ramunas 2017 bal. 16 23:12

www.naturalusmaistas.lt
Naturaliai dziovinti abrikosai, slyvos, šilkmedzio baltos ir juodos uogos, razinos, datules, įvairus prieskoniai, arbata žalia, juoda, su kardamonu, su bergamotės aliejumi., ryžiai Basmati Lala, Sone, neapdoroti naturalūs. Kilmes šalis Indija, Šri Lanka, Iranas.

Natūralus maistas iš ūkininkų-jokių "E" 2014 bal. 1 18:15

Trys natūralaus maisto krautuvėlės-jokių sintetinių surogatų ir kitų pirkėjams brukamų nuodų:

1.gks.start.lt

2.www.krautuvelevikis.lt

3.www.grynasmaistas.lt
(Klaipėdoje)

vvv 2012 birž. 3 10:40

deja, siais laikais sunkus rasti ekologisko maisto produktu. nebent mamu ar mociuciu darzuose galime surasti sveiku ir be jokiu nitratu.