Sveikatos ir energijos užtaisas - riešutai

Teksto dydis:

Sveikatos ir energijos užtaisas - riešutai

Sveikatos tyrimai rodo, kad riešutai yra vienas svarbiausių baltymų ir energijos šaltinių. Baltymai yra viena iš svarbiausių medžiagų žmogaus organizmui, tačiau produktai, kuriuose baltymų dažnai aptinkama (pavyzdžiui raudonos mėsos) gali turėti neigiamą šalutinį poveikį mūsų širdžiai. Valgydami riešutus, galite gauti pakankamą kiekį baltymų, nesirūpindami, kad tai gali pakenkti jūsų širdžiai.
Riešutuose yra galingų antioksidantų, seleno, vitamino E. Nustatyta, kad antioksidantai stabdo senėjimo procesus, apsaugo nuo laisvųjų radikalų žalos.
Riešutai taip pat aprūpina energija mūsų kūną. Sauja per dieną padės išlaikyti pakankamą energijos lygį organizme. Atlikti tyrimai parodė, kad beveik visos riešutų rūšys daro panašų poveikį žmogaus organizmui. Kita vertus, naudingiausiomis riešutų rūšimis yra laikomi žemės riešutai, migdolai, anakardžiai. Rekomenduojama paros dozė iki 80g (sauja).
 
10 priežasčių dėl ko verta valgyti žemės riešutus
 
1. Žemės riešutuose yra labai daug baltymų, todėl tai aktualu tiems žmonėms, kurie rūpinasi raumenų ar svorio priaugimu. Šie riešutai rekomenduojmi silpniems, per mažos kūno masės žmonėms. 
2. Žemės riešutai yra geras kofermento Q10 šaltinis, kuris yra svarbus aprūpinant širdį deguonimi.
3. Šiuose riešutuose yra didelė antioksidantų polifenolių koncentracija, vadinamos p-kumaro rugšies. Skrudinimas padeda padidinti p-kumaro rūgšties kiekį, padidėja bendras antioksidantų kiekis net 22%. Skrudinti žemės riešutai, gervuogės, braškės ir žemuogės yra gerokai turtingesnės antioksidantais nei morkos, obuoliai ar burokėliai.
4. Nesūdyti žemės riešutai yra naudingi mūsų arterijoms. Ketvirtadalis puodelio riešutų turi tiek mononesočiųjų riebalų kiek ir šaukštas alyvuogių aliejaus. Įrodyta, kad mononesočiųjų riebalų vartojimas nedidina cholesterolio kiekio kraujyje.
5. Žemės riešutuose yra aukštas niacino kiekis, kuris padeda ląstelėms atsinaujinti, apsaugo nuo Alzheimerio ligos ir su amžiumi susijusių pažinimo problemų.
6. Šiuose riešutuose yra vitamino E, kuris veikia kaip stiprus antioksidantas, padedantis sumažinti vėžio, širdies ir kraujagyslių ligų riziką.
7. Žemės riešutuose yra geležies, kuri būtina tinkamai raudonųjų kraujo kūnelių veiklai.
8. Žemės riešutai turi didesnį kiekį bioflavonoidų nei vynuogės. Manoma, kad bioflavonoidai gali pagerinti kraujo tekėjimą į smegenis iki 30%, tokiu būdu žymiai sumažinti insulto riziką.
9. Žemės riešutuose yra ląstelienos, tai mažina skrandžio vėžio riziką.
10. Žemės riešutai padeda pagreitinti vyriškos ir moteriškos lyties hormonų augimą.
100 g žemės riešutų turi 569 kcal.
 
10 vertingųjų migdolų savybių
 
1. Migdoluose yra mononesočiųjų riebalų, jie padeda sumažinti mažo tankio lipoproteinų arba „blogojo“ cholesterolio kiekį, išlaikant sveiką didelio tankio lipoproteinų (arba gerojo cholesterolio) kiekį.
2. Migdolai teikia daug naudos, norint išsaugoti sveiką odą. Jų sudėtyje esančios medžiagos padeda išvengti ankstyvų raukšlių, taip pat inkštirų, spuogų, drėkina ir maitina odą iš vidaus. Reguliarus masažas su migdolų aliejumi padės jums išspręsti nemažai su oda susijusių problemų.
3. Migdolai yra labai aukštos maistinės vertės. Juose gausu vario, geležies ir vitaminų, kurie ypač vertingi esant anemijai.
4. Migdolai vartojami esant vidurių užkietėjimui. Padeda sureguliuoti žarnyno veiklą.
5. Šiuose riešutuose gausu maistinių medžiagų, kurios padeda didinti kaulų mineralinį tankį, stiprinti skeleto sistemą. Migdolai gali būti kaip pagalbinė priemonė žmonėms kenčiantiems nuo osteoporozės.
6. Migdoluose yra alfa-tokoferolio, vitamino E šaltinis, kuris yra būtinas norint išsaugoti sveikus plaukus bei odą.
7. Kūdikiams, kurie netoleruoja laktozės, gali būti skiriami migdolų milteliai, kuriuose nemažiau maistingųjų medžiagų nei piene.
8. Migdolų aliejus yra vartojmas gydyti juodus ratilus po aikimis, šis aliejus padeda atkurti ląsteles ir gerina kraujotaką.
9. Migdolai mažina po valgio padidėjusį cukraus kiekį kraujyje, dėl to pdeda išlaikyti sveiką cukraus balansą organizme.
10. Migdolai pasižymi antioksidantinėmis savybėmis.
100 g migdolų riešutų turi 575 kcal.
 
Anakardžių riešutų naudingosios savybės
 
1. Gera kūno „statybinė“ medžiaga.
2. Anakardžių vartojimas padeda organizmui panaudoti geležį, pašalinti laisvuosius radikalus, gaminti odos ir plaukų pigmentą melaniną.
3. Anakardžiai neturi cholesterolio.
4. Padeda išlaikyti sveikus dantis ir dantenas.
5. Anakardžių sudėtyje gausu mononesočiųjų riebalų, kurie skatina gerą širdies ir kraujagyslių veiklą. Mononesotieji riebalai kovoja su trigliceridų kiekio kraujyje didėjimu, kuris turi įtakos įvairių širdies ligų atsiradimui.
6. Anakardžių riešutuose gausu antioksidantų, kurie kovoja su laisvųjų radikalų padaryta žala.
7. Magnis, esantis anakardžių riešutuose, veikdamas su kalciu užtikrina sveiką kaulų ir raumenų augimą. Magnis būtinas moterims menopauzės laikotarpiu.
8. Anakardžių riešutai turi didelį energijos tankį, maistinių skaidulų. Šie riešutai, įtraukti į dietą, gali padėti sureguliuoti kūno masę, tačiau turi būti vartojami saikingai.
9. Anakardžiai turi dielį kiekį vario, kuris yra gyvybiškai svarbus energijai užtikrinti, padeda lanksčiau veikti kraujagyslėms, kaulams ir sąnariams.
10. Anakardžiuose gausu geležies, kuri svarbi nervų sistemos veiklai.
100 g anakardžių riešutų turi apie 553 kcal.
 
Straisnis ruoštas pagal naturalfoodbenefits.com.

Komentuoti

Skaitytojų komentarai (5)

Deividas 2018 saus. 11 15:58

irena, Beabejo geriau riesutu rusis keitineti, tarkim, viena diena suvalgyti 80g (sauja) zemes riesutu, kita diena suvalgyti anakardziu sauja, trecia diena suvalgyti migdolu, ir t.t... bet valgant visu tipu riesutus siulyciau suvalgyti po 50g kasdien ir ivairiu. Mano manymu tai butu pats geriausias rezultatas organizmo valymui atsinaujinimui ir t.t.. kadangi vartojant atskirus riesutus organizmas prades juos geriau isisavint: auksine taisykle - kas per daug tas nesveika. nereikia pamest galvos. as pats kankinuosi su viduriu putimu, pilvo skausmais jau 6men. 2 kart bandziau uzmusti H.Pylori su 2 rusiu antibijotikais, ji man vistiek atsinaujina, o dabar pradejau gerti: pirmadienis svieziai spaustos kopustu salotos (1 puodukas) 2-adienis: svieziai spaustos Bulviu sultys BE krakmolo(jis nusistovi) ( stiprina imuniteta nuima skrandzio ir zarnyno skausmus ir dar daug visko). 3-dienis morku sultys taip pat 1 puodukas, Ir taip toliau visa savaite vis kazka kita. Taip pat suvalgau 3-4 zalias cesnako trinto galvutes per diena(cia tik tuo atveju nes zudau H.Pylori) Ir nepatikesi irma, po 6 men nezinojimo ka daryti, begales tyrimu, man pagaliau pradejo gereti. pradejau isviduriuoti ta slykstyne, beveik nebeskauda zarnyno ir nebesikaupia dujos, jau po 2 dienu siu sulciu gerimo ivairiu... pasiskaitykit internetas visagalis amzinai norit kad viska uz jus sugalvotu kiti daktarai ir t.t.. visiems net ir daktarams realiai ant jusu nusisikt jeigu patys nesirupinsime sveikata, jiem tik bele israsyt vaistu ir stumdyt pirmyn atgal pvz kaip mano atveju nieko neranda, ir dargyncinasi jog as neturiu tos H.plylori jau. sako pakentek, o tokie skausmai kad atrodod kad tau vezys koks ir pastovus (nepastovioj vietoj) na zodziu turiu cia tokia ilgla istorija. Bet pradejau sveikti tik tada kai pats pradejau kazka daryti. sekmes visiems tikiuosi mano patarimai bent kamnors pagelbes. Issigydes planuoju net rasyti laiska I sveikatos ten tas ministerijas administracijas del savo patyrimo. Kadangi net blogiausiam priesui nelinkeciau to kas buvo man.

Deividas 2018 saus. 11 15:50

Vida nu ar is medzio iskritai? juk aiskiai parasyta jog jo yra!
Persiskaityk antra karta vidule :)

Vida 2017 birž. 30 12:36

O kaip antioksidantas Q10, kur jo galima rasti? Aš tai geriu papildomai Bio-Quinone Q10. Gal yra ir riešutuose?