Tiesa ir mitai apie košę

Teksto dydis:

Tiesa ir mitai apie košę

2011 liep. 26 00:00

Turbūt mažai kas abejoja, kad vienas svarbiausių veiksnių, užtikrinančių gerą nuotaiką, puikią savijautą ir sveikatą, yra maistas. Kaip jį rinksimės, kaip ruošime, kaip valgysime, tokie ir sveiki būsime.
 
Kad maistas būtų ne tik vienas malonumų, bet ir patenkintų visus žmogaus organizmo maistinių medžiagų poreikius, produktus reikia rinktis kuo įvairesnius. Sveikos mitybos specialistai visus maisto produktus suskirstė į penkias grupes ir sudarė vadinamąją sveiko maitinimosi piramidę, kad žinotume, kiek kokių produktų reikia valgyti. Sveikos mitybos piramidės pagrindą sudaro kruopos ir kruopų produktai – jų turėtume suvalgyti daugiausia. Bet... Respublikinio mitybos centro duomenimis, Lietuvos gyventojai valgo nepakankamai grūdinių produktų. Su grūdų produktais gauname kompleksinių angliavandenių ir svarbių vitaminų: tiamino, niacino, riboflavimo, mikroelementų: geležies, magnio, baltymų bei skaidulų. Kompleksiniai angliavandeniai – puikus, greita pasisavinamos energijos šaltinis, o vitaminai bei mineralinės medžiagos yra būtini įvairiems organizme vykstantiems cheminiams procesams užtikrinti.
 
Vidutiniškai mes suvalgome 19 g skaidulų per dieną, o reikėtų – 25-30 g. Skaidulos labai svarbios normaliam žarnų funkcionavimui, saugo nuo per didelio cholesterolio kiekio, jų dėka žmogus ilgiau jaučiasi sotus ir kt. Skaidulų gauname su vaisiais, daržovėmis, tačiau svarbiausias jų šaltinis – grūdinės kultūros. Dar daugiau jų gauname valgydami košes, ypač tas, kurios praturtintos sėlenomis. Taigi košės – būtinas kasdienio mūsų raciono elementas. Tai puikiausias patiekalas pusryčiams, nes suteikia energijos visai dienai, tačiau tinka ir pietums, vakarienei ar net kaip užkandis.
 
Į klausimą, kodėl nevalgome košės, dažnai atsakome – bijome pastorėti. Tačiau tai mitas. Jeigu košė paruošta su vandeniu ar liesu pienu, neskaninta sviestu, ji tikrai netukins.

Komentuoti