Unikalus antioksidantas prailginantis jaunystę

Teksto dydis:

Unikalus antioksidantas prailginantis jaunystę

2012.12.19 00:00

Pomidorų cheminė sudėtis labai svyruoja priklausomai nuo veislės ir auginimo sąlygų. Juose yra 5-9% sausųjų medžiagų, tarp jų 3-7proc. cukrų, iki 1 proc. obuolių ir citrinos rūgšties, baltymų, vitaminų B1, B2, B3, PP, provitamino A, geležies, sieros, jodo ir kitų žmogaus organizmui reikalingų medžiagų. Vienam žmogui metinė pomidorų norma turėtų būti ne mažesnė kaip 20-25 kg. Anksčiau buvo manoma, kad pomidoruose yra daug rūgštynių rūgšties, kurios didelis kiekis nepalankiai veikia medžiagų apykaitą, todėl vyresnio amžiaus žmonėms buvo patariama jų nevalgyti. Dabar nustatyta, kad pomidoruose rūgštynių rūgšties yra net mažiau negu bulvėse ar burokėliuose ir rekomenduojama juos valgyti įvairaus amžiaus žmonėms.
Unikalusis antioksidantas likopenas
Pagrindinė pomidorų vertybė ta, kad juose yra ypatingas karotinoidas – likopenas. Dar likopeno turi raudonieji greipfrutai, abrikosai, arbūzai. Bet pomidoruose likopeno daugiau, nei kitose daržovėse.
Likopenas – tai unikalus gamtos vaistas nuo daugelio ligų, ir visų pirma, nuo prostatos, plaučių ir skrandžio vėžio. Tie patys Harvardo mokslininkai gavo tiesioginio ryšio tarp likopeno vartojimo ir vėžinių navikų susidarymo rizikos mažėjimo patvirtinimus. Ryškiausiai šis ryšys pastebimas esant skydliaukės vėžiui vyrams, plaučių ir skrandžio vėžiui. Be to, įrodyta, kad likopenas vaidina svarbų vaidmenį kasos, tiesiosios žarnos, žarnyno, burnos ertmės, pieno liaukų ir gimdos kaklelio vėžių profilaktikoje.
Medikai įrodė, jog pomidorai net trečdaliu sumažina kraujagyslių bei širdies ligų tikimybę. Suomijos mokslininkai praneša, kad vidutinio amžiaus vyrams, vartojantiems mažai likopeno, infarkto rizika padidėja tris kartus.
Likopenas yra veiksmingas antioksidantas ir dietinių produktų komponentas, stiprinantis organizmo imuninę sistemą. Jis saugo mus nuo laisvųjų radikalų, kurie ardo mūsų organizmo ląsteles.
Apdorojant pomidorus likopenas nesuyra
Vis dėlto, konservuojant vaisius ir daržoves, vertingųjų medžiagų ne visuomet tik prarandama. Yra ir išimčių. Pavyzdžiui, pomidorus tam tikrais atvejais geriau vartoti perdirbtus. Tyrimai įrodė, kad termiškai apdorotuose pomidoruose pagrindinis karotinoidas likopenas, suteikiantis oranžinę spalvą, geriausiai pasisavinimas. Iš kečiupo likopenas pasisavinamas daug geriau nei iš šviežių pomidorų. Mat pomidoro odelėje, kurios mūsų organizmas nesuvirškina, yra 85–90 proc. likopeno. O apdorojus termiškai, riebaluose tirpus karotinoidas likopenas tampa gerai pasisavinamas.
Ir sveikam, ir ligotam, ir mažam, ir suaugusiam
Norint sumažinti vėžinių navikų susidarymo riziką, mokslininkai rekomenduoja kasdien suvalgyti iki 3 kg šviežių pomidorų. Kasdien vartoti pomidorus ar jų produktus (sultis, pomidorų padažą) būtina sergant kraujotakos ligomis, nutukus, kai sutrikę apykaitos procesai. Jie mažina arterinį ir vidinės akies kraujo spaudimą, todėl naudingos esant hipertonijai ir glaukomai. Didelis kiekis geležies padeda gydyti anemiją. Pomidorus tinka vartoti bet kokio amžiaus žmonėms.
Karotinas, skirtingai nei kiti vitaminai, gali kaupti organizme savo atsargas metams ir daugiau į priekį. Todėl suvalgyti pomidorų per daug tiesiog neįmanoma. Viskas bus panaudota organizmo naudai.
Kalis ir magnis, kurių gausu pomidoruose, labai reikalingi nėščioms moterims.
Sudėtyje esančio didelio kiekio organinių rūgščių pagalba pomidorai žadina apetitą, skatina virškinimo procesus, slopina neigiamos žarnyno mikrofloros poveikį. Juose mažai purinų, todėl tai svarbus dietinis produktas aterosklerozės profilaktikai. Draugystė su pomidorais gera visiems – ir ligotiems, ir sveikiems, ir vaikams, ir suaugusiesiems.

Pomidorai – prieš odos vėžį?

Taip, įrodyta, kad penki šaukštai pomidorų padažo patiekale padeda apsaugoti odą nuo kenksmingų UV spindulių. Likopenas neutralizuoja žalingą aplinkos poveikį odai, kuris neretai sukelia priešlaikinį senėjimą ar net melanomą – odos vėžį.

Be to, pomidorai pailgina jaunystę!

Tokį nuostabų atradimą padarė Australijos mokslininkai. Vien ši pomidorų savybė skatina dažniau valgyti jų patiekalus.

Komentuoti

loading...